Blue Media wdraża płatności cykliczne BLIK−iem w Play

#płatności cykliczne #BLIK #Play #płatności cykliczne BLIK

25.03.2019
Udostępnij:

Blue Media jako pierwszy operator płatności wspólnie z Play uruchamia „BLIK-a automatycznego” jako metodę płatności za faktury. To kolejne rozwiązanie płatności automatycznych, jakie wprowadza na polski rynek sopocka spółka technologiczno- finansowa.

Opłaty za usługi telekomunikacyjne, abonamenty czy raty składek za polisy ubezpieczeniowe mogą być automatycznie opłacane za pośrednictwem nowej funkcji BLIKa – płatności powtarzalnych (cyklicznych). Usługa dostępna jest obecnie w dwóch bankach – ING oraz Banku Pekao S.A.

Dzięki płatnościom powtarzalnym BLIK klienci nie muszą pamiętać o cyklicznych zobowiązaniach. To rozwiązanie nie wymaga podawania danych rachunku bankowego czy karty płatniczej. Płatnościami powtarzalnymi BLIK użytkownik może zarządzać z poziomu aplikacji bankowości mobilnej ING oraz Banku Pekao S.A.

Pod koniec marca BLIK-a automatycznego w Play jako nową metodą płatności za faktury wdrożyła firma Blue Media. Rozwiązanie działa w oparciu o technologię BLIK-a rekurencyjnego oraz autorskiego rozwiązania płatności automatycznych Blue Media.

Zamiast wpisywania danych karty czy wysyłania listów ze zgodą na uruchomienie bankowego polecenia zapłaty, klient wybiera na stronie Play płatność BLIK, podaje kod, a następnie w aplikacji swojego banku zatwierdza płatność PIN-em. Wówczas otrzymuje od Play propozycję zapisania cyklu płatności - częstotliwości i daty końca subskrypcji. Na bazie informacji od Play o wysokości faktury w danym miesiącu, operator płatności - Blue Media - obciąża odpowiednią kwotą konto klienta w ramach zapamiętanej cykliczności.

Płatności automatyczne Blue Media

Blue Media jest liderem we wprowadzaniu płatności automatycznych za faktury. Rozwiązanie wdrożone jest u czołowych masowych wystawców faktur, m.in. UPC, Play czy innogy. Za pośrednictwem serwisu bm.pl, użytkownicy mogą opłacać comiesięczne faktury za telewizję, telefon czy prąd bez potrzeby każdorazowego wprowadzania danych karty płatniczej. Po włączeniu usługi płatności automatycznych, dane niezbędne do realizacji płatności są systemowo generowane i transferowane za zgodą klienta z eBOK danego usługodawcy do serwisu bm.pl w czasie rzeczywistym, a klient jest na bieżąco informowany o kolejnych fakturach i nadchodzących terminach, w których nastąpi automatyczne obciążenie karty płatniczej.

Polacy chcą korzystać z płatności cyklicznych. Z ubiegłorocznego badania Blue Media “Jak korzystamy z usług subskrypcyjnych”, wynika że już co drugi internauta korzysta z cyklicznych opłat abonamentowych. Najchętniej w takiej formie wybieramy usługi medyczne, dostęp do filmów, oprogramowania komputerowego i prasy.

Przeczytaj także:

Fintech

Zarządzanie transakcjami płatniczymi w erze cyfrowej. Poradnik dla akceptantów

Poznaj najlepsze praktyki w zarządzaniu płatnościami online. Naucz się, jak zabezpieczyć i optymalizować płatności w Twojej firmie i rozwijać biznes.

19.04.2024 Czytaj więcej

Fintech

Optymalizacja konwersji w sklepie internetowym dzięki autentykacji 3D Secure

Sprawdź, jak 3D Secure (3DS) przyczynia się do zwiększenia konwersji, budowania zaufania klientów i minimalizacji ryzyka chargebacków w sklepach internetowych.

12.04.2024 Czytaj więcej

Fintech

Zabezpieczanie przyszłości płatności. Kluczowa rola standardów PCI DSS i PCI 3DS w ochronie danych klientów

Odkryj, jak standardy PCI DSS i PCI 3DS zapewniają ochronę danych klientów i transakcji, podnosząc bezpieczeństwo płatności elektronicznych w erze cyfrowej.

05.04.2024 Czytaj więcej