BNP Paribas rusza z otwartą bankowością we współpracy z Blue Media

#identyfikacja #otwarta bankowość #BNP Paribas

27.08.2020
Udostępnij:

Bank BNP Paribas wykorzystuje usługę dostępu do informacji o rachunku (tzw. AIS) do potwierdzania tożsamości klienta w procesie kredytowym online. Nowa usługa działa w oparciu o infrastrukturę spółki Blue Media działającej w procesie jako TPP (z ang. third party provider, czyli licencjonowany podmiot trzeci).

Rozwiązanie wprowadzone przez Bank BNP Paribas jest pierwszym tego typu na rynku. Nowa usługa pozwoli klientom indywidualnym szybciej i wygodniej potwierdzić swoją tożsamość podczas wnioskowania o kredyt online. Początkowo będzie dostępna w sklepach internetowych, w których Bank BNP Paribas finansuje zakupy na kredyt.

Dzięki usłudze AIS od Blue Media bank może łatwo zweryfikować osoby starające się o kredyt. Wszystko dzięki dostępowi do informacji o rachunkach bankowych, o które Blue Media - jako licencjonowany przez KNF podmiot - może prosić klientów indywidualnych.

Do tej pory potwierdzenie tożsamości było realizowane poprzez tzw. “przelew złotówkowy”, jaki klient wykonywał ze swojego rachunku. Teraz wystarczy, że klient zaloguje się do swojej bankowości elektronicznej i wyrazi zgodę na przekazanie danych. Informacje za pośrednictwem Blue Media zostaną natychmiast przekazane do Banku BNP Paribas i na ich podstawie zostanie potwierdzona tożsamość klienta, która jest podstawą uruchomienia kredytu i finansowania zakupu przez bank.

Nowe możliwości dzięki PSD2

Nowa usługa BNP Paribas funkcjonuje w oparciu o możliwości, jakie daje otwarta bankowość, wprowadzona jesienią ubiegłego roku unijną dyrektywą PSD2. Usługa AIS (Account Information Service) to zagregowana informacja o rachunkach bankowych, dająca klientom łatwy wgląd online w stan ich finansów lub umożliwiająca potwierdzenie swojej sytuacji finansowej przed innymi instytucjami. Co ważne, wgląd w informacje o rachunku mogą mieć tylko podmioty posiadające odpowiednią licencję i tylko na życzenie właściciela rachunku.

W październiku 2019 r. Blue Media - jako jedna z pierwszych dwóch spółek w Polsce - uzyskała rozszerzenie licencji KNF potwierdzające, że firma może świadczyć usługi dostępu do informacji o rachunku (AIS) oraz usługi inicjowania płatności (PIS).

- Zdalny dostęp do informacji z rachunków bankowych to przede wszystkim szybkość weryfikacji danych i przyspieszenie procesu np. rozpatrywania wniosku kredytowego. Jako Blue Media współpracujemy od niemal 20 lat z bankami, innymi instytucjami rynku finansowego oraz podmiotami z branży telekomunikacyjnej, energetycznej i ecommerce. Od lat świadczymy też usługi weryfikacyjne i autoryzacyjne, w tym autoryzację SMS-ową. Dyrektywa PSD2 daje w tym obszarze nowe możliwości, które zamierzamy rozwijać, z korzyścią dla naszych polskich i europejskich klientów biznesowych - mówi Krzysztof Ambroziak, Relations Director w Blue Media.

Projekty prowadzone w ramach otwartej bankowości stwarzają nowe perspektywy dla klientów banków i instytucji finansowych. Dają klientom szansę na dostęp do spersonalizowanych produktów i ofert jeszcze lepiej dopasowanych do ich potrzeb.

- W Polsce rewolucja otwartej bankowości dopiero się zaczyna. Na rynku bankowym pojawiają się pierwsze produkty oparte na usługach AIS i PIS. Proces potwierdzania tożsamości klienta, który zaproponowaliśmy w Banku BNP Paribas upraszcza procedurę potwierdzenia wiarygodności klienta (KYC), a jednocześnie daje możliwość szybkiej weryfikacji tożsamości online. Proces kredytowy nie tylko się skraca, ale także jest mniej narażony na ludzkie błędy i nieuwagę, przez co automatycznie staje się bardziej efektywny oraz bezpieczny – mówi Krzysztof Wojciechowski, Dyrektor Departamentu Nowych Modeli Biznesowych i Innowacji Personal Finance w Banku BNP Paribas.

Przeczytaj także:

Fintech

Zarządzanie transakcjami płatniczymi w erze cyfrowej. Poradnik dla akceptantów

Poznaj najlepsze praktyki w zarządzaniu płatnościami online. Naucz się, jak zabezpieczyć i optymalizować płatności w Twojej firmie i rozwijać biznes.

19.04.2024 Czytaj więcej

Fintech

Optymalizacja konwersji w sklepie internetowym dzięki autentykacji 3D Secure

Sprawdź, jak 3D Secure (3DS) przyczynia się do zwiększenia konwersji, budowania zaufania klientów i minimalizacji ryzyka chargebacków w sklepach internetowych.

12.04.2024 Czytaj więcej

Fintech

Zabezpieczanie przyszłości płatności. Kluczowa rola standardów PCI DSS i PCI 3DS w ochronie danych klientów

Odkryj, jak standardy PCI DSS i PCI 3DS zapewniają ochronę danych klientów i transakcji, podnosząc bezpieczeństwo płatności elektronicznych w erze cyfrowej.

05.04.2024 Czytaj więcej