Jak możesz wykorzystać fotoweryfikację w Twoim biznesie?

#weryfikacja online #fotoweryfikacja #weryfikacja biometryczna

23.07.2021
Udostępnij:

Fotoweryfikacja to jedno z narzędzi wchodzących w skład systemu weryfikacyjnego. Dzięki niej możesz zdalnie potwierdzić tożsamość klienta i dokonać jego weryfikacji biometrycznej. Co te możliwości oznaczają dla Twojego biznesu?


System weryfikacyjny powstał po to, aby ułatwić i przyspieszyć pozyskiwanie sprawdzonych informacji o kliencie – w tym jego danych osobowych i finansowych. Na ich podstawie firmy mogą decydować, czy chcą umożliwić danemu klientowi korzystanie z ich oferty, czy nie.

Integracja z systemem weryfikacyjnym daje dostęp do wszystkich narzędzi, czyli przelewu weryfikacyjnego, weryfikacji z użyciem bankowości internetowej (AIS), weryfikacji dowodu osobistego z wykorzystaniem technologii OCR oraz fotoweryfikacji. Można korzystać z nich wszystkich lub tylko wybranych.


Jakie cele pozwala szybciej osiągnąć system weryfikacji?


Różne branże mają różne potrzeby. Banki korzystają z naszego systemu, żeby potwierdzić tożsamość klienta z numerem PESEL, ocenić zdolność finansową klienta lub zweryfikować go w bazach dłużników. Firmy telekomunikacyjne weryfikują w ten sposób np. wiek klienta, by mieć pewność, że mogą z nim podpisać umowę.

Z naszych rozwiązań korzystają również ubezpieczyciele, masowi wystawcy faktur (np. dostawcy energii, telewizji, internetu), firmy leasingowe, pożyczkodawcy oraz różnego rodzaju startupy.


Czym jest fotoweryfikacja?


Usługa fotoweryfikacji to połączenie automatycznego odczytu danych z dowodu osobistego (w oparciu o technologię optical character recognition) oraz weryfikacji biometrycznej twarzy (z wykorzystaniem aparatu fotograficznego w smartfonie). Dzięki niej możemy błyskawicznie potwierdzić prawdziwość danych przedstawionych przez klienta oraz sprawdzić, czy rzeczywiście jest osobą ze zdjęcia widocznego na dowodzie osobistym.

Jak fotoweryfikacja przebiega w praktyce? Przykładowa ścieżka klienta przebiega następująco:

  • Klient wnioskuje o produkt/usługę, która wymaga przeprowadzenia weryfikacji.
  • Wyraża zgodę na przejście procesu i zostaje przekierowany do Blue Media.
  • Wyświetlamy mu stronę z kodem QR i opcją wysyłki SMS-a na wskazany przez niego numer telefonu. Te dwie opcje umożliwiają klientowi rozpoczęcie procesu weryfikacji – musi wybrać jedną z nich.
  • Klient robi zdjęcia pierwszej i drugiej strony dowodu osobistego.
  • Następnie przechodzi do weryfikacji biometrycznej i wykonuje określone zadanie, np.: umieszcza twarz w obrysie widocznym na ekranie telefonu, wykonuje proste ruchy głową lub łączy kropki również wykonując ruchy głową.
  • Po udanym przejściu obu etapów – klient zobaczy na ekranie swojego smartfona komunikat informujący o możliwości odłożenia urządzenia i konieczności kontynuowania procesu na komputerze.

To tylko przykładowy scenariusz. Niektóre etapy procesu mogą być pominięte – np. cały proces może się odbyć wyłącznie na telefonie.


Jakie dane można potwierdzić za pomocą fotoweryfikacji?


Zakres weryfikowanych danych zależy od firmy zlecającej weryfikację. Analizie porównawczej możemy poddać następujące dane:

  • imię, nazwisko
  • płeć
  • adres (opcjonalnie – jeśli jest widoczny na dowodzie osobistym)
  • PESEL
  • numer dokumentu
  • data wydania
  • data ważności
  • miejsce urodzenia
  • data urodzenia

Jakie korzyści przynosi fotoweryfikacja?


Przede wszystkim pozwala przeprowadzić proces sprzedażowy w 100% zdalnie – bez konieczności wizyty klienta w placówce firmy. To duża oszczędność czasu oraz środków. Pracownicy, którzy do tej pory odpowiadali za obsługę klientów, mogą zostać oddelegowani do innych, wymagających ludzkiego udziału zadań.

Od teraz przedłużanie umów, czy sprzedaż produktów finansowych może się odbywać w pełni online – z zachowaniem pełnej poufności i z najwyższą troską o bezpieczeństwo przetwarzanych danych.

Jeżeli chcesz dowiedzieć się więcej o usłudze fotoweryfikacji lub zintegrować się z systemem weryfikacji – skontaktuj się z naszym zespołem, a udzielimy Ci wszystkich niezbędnych informacji.

Przeczytaj także:

Fintech

Zarządzanie transakcjami płatniczymi w erze cyfrowej. Poradnik dla akceptantów

Poznaj najlepsze praktyki w zarządzaniu płatnościami online. Naucz się, jak zabezpieczyć i optymalizować płatności w Twojej firmie i rozwijać biznes.

19.04.2024 Czytaj więcej

Fintech

Optymalizacja konwersji w sklepie internetowym dzięki autentykacji 3D Secure

Sprawdź, jak 3D Secure (3DS) przyczynia się do zwiększenia konwersji, budowania zaufania klientów i minimalizacji ryzyka chargebacków w sklepach internetowych.

12.04.2024 Czytaj więcej

Fintech

Zabezpieczanie przyszłości płatności. Kluczowa rola standardów PCI DSS i PCI 3DS w ochronie danych klientów

Odkryj, jak standardy PCI DSS i PCI 3DS zapewniają ochronę danych klientów i transakcji, podnosząc bezpieczeństwo płatności elektronicznych w erze cyfrowej.

05.04.2024 Czytaj więcej