Klienci banku spółdzielczego w Sztumie potroili liczbę przelewów natychmiastowych

#przelewy natychmiastowe #SPBC #Bank Spółdzielczy w Sztumie

Udostępnij:

Bank Spółdzielczy w Sztumie z miesiąca na miesiąc odnotowuje niemal 22% wzrost liczby przelewów natychmiastowych, realizowanych w ramach Systemu Płatności BlueCash (SPBC). Rośnie również wartość samych przelewów – średnio o 17% w skali miesiąca. Od momentu startu usługi SPBC w Banku Spółdzielczym w Sztumie (czerwiec 2013 r.), liczba przelewów natychmiastowych potroiła się.

Maksymalna kwota przelewu natychmiastowego ustalona przez BS w Sztumie to 20 tysięcy złotych. Bank od każdego realizowanego przelewu natychmiastowego (niezależnie od jego kwoty), pobiera prowizję w wysokości 5 zł, niezależnie od kwoty przelewu. 

Tego typu przelewy w Banku Spółdzielczym w Sztumie można realizować 24 godziny na dobę 7 dni w tygodniu i 365 dni w roku. Nie ma również ograniczeń co do ilości wykonywanych przelewów w ciągu dnia. Usługa jest dostępna w bankowości elektronicznej i tradycyjnej – mówi Tomasz Leszczyński, specjalista ds. wdrożeń informatycznych w Banku Spółdzielczym w Sztumie – Klienci Banku bardzo chętnie korzystają z przelewów natychmiastowych, o czym może świadczyć fakt, że Bank Spółdzielczy w Sztumie już dwukrotnie zwiększał limit transakcyjny. Głównymi odbiorcami usługi SPBC są klienci indywidualni; klienci biznesowi stanowią około 20% – dodaje Leszczyński.

SPBC to pierwszy w Polsce i drugi na świecie System umożliwiający wykonywanie przelewów natychmiastowych z konta na konto w kilkanaście sekund (99% takich przelewów przechodzi w czasie poniżej 12 sekund). Obecnie do Systemu podpiętych jest już 36 banków-uczestników, jednak jego zasięg jest większy, bo obejmuje 53 banki. Najliczniejszą reprezentację w SPBC posiadają właśnie banki spółdzielcze, których jest aż 28. To one są często pionierami we wdrażaniu rozwiązań technologicznych w zakresie płatności bezgotówkowych. 

Fintech

Sprawdź, z jakich narzędzi możesz skorzystać, żeby zdalnie potwierdzić tożsamość swojego klienta i umożliwić mu skorzystanie z oferty.

22.04.2021 CZYTAJ ARTYKUŁ

Fintech

Sprawdź, z jakich narzędzi możesz skorzystać, żeby usprawnić ściąganie należności od Twoich klientów i zyskać większą kontrolę nad finansami.

15.04.2021 CZYTAJ ARTYKUŁ

Fintech

Fundacja Siepomaga umożliwia założenie zbiórki charytatywnej w pełni przez internet - bez konieczności fizycznego potwierdzenia tożsamości i zawierania papierowych porozumień. Wszystko dzięki wykorzystaniu usługi Blue Media do zdalnej identyfikacji osoby. ...

26.11.2020 CZYTAJ ARTYKUŁ