Klienci banku spółdzielczego w Sztumie potroili liczbę przelewów natychmiastowych

#przelewy natychmiastowe #SPBC #Bank Spółdzielczy w Sztumie

Udostępnij:

Bank Spółdzielczy w Sztumie z miesiąca na miesiąc odnotowuje niemal 22% wzrost liczby przelewów natychmiastowych, realizowanych w ramach Systemu Płatności BlueCash (SPBC). Rośnie również wartość samych przelewów – średnio o 17% w skali miesiąca. Od momentu startu usługi SPBC w Banku Spółdzielczym w Sztumie (czerwiec 2013 r.), liczba przelewów natychmiastowych potroiła się.

Maksymalna kwota przelewu natychmiastowego ustalona przez BS w Sztumie to 20 tysięcy złotych. Bank od każdego realizowanego przelewu natychmiastowego (niezależnie od jego kwoty), pobiera prowizję w wysokości 5 zł, niezależnie od kwoty przelewu. 

Tego typu przelewy w Banku Spółdzielczym w Sztumie można realizować 24 godziny na dobę 7 dni w tygodniu i 365 dni w roku. Nie ma również ograniczeń co do ilości wykonywanych przelewów w ciągu dnia. Usługa jest dostępna w bankowości elektronicznej i tradycyjnej – mówi Tomasz Leszczyński, specjalista ds. wdrożeń informatycznych w Banku Spółdzielczym w Sztumie – Klienci Banku bardzo chętnie korzystają z przelewów natychmiastowych, o czym może świadczyć fakt, że Bank Spółdzielczy w Sztumie już dwukrotnie zwiększał limit transakcyjny. Głównymi odbiorcami usługi SPBC są klienci indywidualni; klienci biznesowi stanowią około 20% – dodaje Leszczyński.

SPBC to pierwszy w Polsce i drugi na świecie System umożliwiający wykonywanie przelewów natychmiastowych z konta na konto w kilkanaście sekund (99% takich przelewów przechodzi w czasie poniżej 12 sekund). Obecnie do Systemu podpiętych jest już 36 banków-uczestników, jednak jego zasięg jest większy, bo obejmuje 53 banki. Najliczniejszą reprezentację w SPBC posiadają właśnie banki spółdzielcze, których jest aż 28. To one są często pionierami we wdrażaniu rozwiązań technologicznych w zakresie płatności bezgotówkowych. 

Fintech

Fotoweryfikacja to jedno z narzędzi wchodzących w skład systemu weryfikacyjnego Blue Media. Poznaj bliżej jej zastosowanie.

23.07.2021 CZYTAJ WIĘCEJ

Fintech

Sprzedaż produktów finansowych jest trudna, ze względu na „niewidzialny” charakter transakcji. Istnieją jednak skuteczne sposoby, na to by sprzedaż była bardziej efektywna.

25.06.2021 CZYTAJ WIĘCEJ

Fintech

Automatyczna identyfikacja pozwala szybko i bezpiecznie zweryfikować potencjalnych klientów. Jest również kluczem do efektywniejszej sprzedaży produktów finansowych.

18.06.2021 CZYTAJ WIĘCEJ