LegalTech chce być kolejnym FinTechem

#fintech #automatyzacja #LegalTech

Udostępnij:

Rosnąca popularność FinTechu, umożliwiła rozwój innej gałęzi nowej gospodarki – LegalTech. Podobnie jak firmy fintechowe, podmioty z sektora LegalTech wykorzystują technologię i automatyzację do świadczenia specjalistycznych usług taniej i wygodniej dla klientów.

LegalTech to nowa gałąź gospodarki, która z założenia ma wywrócić do góry nogami dotychczasowe podejście do usług prawnych i form ich świadczenia. LegalTech to usługi prawne bazujące na wykorzystaniu nowych technologii, które mają uczynić prawo bardziej przyjaznym i dostępnym dla ogółu.

Obecnie LegalTech rozwija się w dwóch kierunkach – usługach dedykowanych dla firm prawniczych oraz usługach świadczonych przez firmy prawnicze dla ich klientów. Do rozwiązań LegalTech zalicza się zarówno proste systemy mające pomóc klientowi w znalezieniu właściwego prawnika, jak i skomplikowane rozwiązania do zarządzania compliance czy zawierania umów online. Poprzez automatyzację części procedur i uczynienie z prawa typowej, nieróżniącej się od innych usługi, LegalTech ma sprzyjać rozwojowi kultury korzystania z profesjonalnej obsługi prawnej.

Pod kątem wartości inwestycji firmom z sektora LegalTech wciąż daleko do FinTechu. W 2014 r. w firmy LegalTech zainwestowano około 150 mln dolarów, podczas gdy w FinTech 12 mld dolarów. Zautomatyzowane usługi prawnicze nie są tak gorącym tematem jak FinTech z prostej przyczyny. Z usług finansowych korzystają wszyscy, z usług prawniczych niekoniecznie.

Niedawno Blue Media zainwestowało w trójmiejską firmę Legal Geek, działającą w obszarze LegalTech i oferującą swoje usługi dla startupów, podmiotów e-commerce, firm z sektora ICT i FinTech. Legal Geek stoi m.in. za Kreatorem Regulaminów, gotowym narzędziem, które umożliwia e-sklepom spełnienie istotnych wymogów prawnych związanych z prowadzeniem sklepu internetowego. 

Fintech

Fotoweryfikacja to jedno z narzędzi wchodzących w skład systemu weryfikacyjnego Blue Media. Poznaj bliżej jej zastosowanie.

23.07.2021 CZYTAJ WIĘCEJ

Fintech

Sprzedaż produktów finansowych jest trudna, ze względu na „niewidzialny” charakter transakcji. Istnieją jednak skuteczne sposoby, na to by sprzedaż była bardziej efektywna.

25.06.2021 CZYTAJ WIĘCEJ

Fintech

Automatyczna identyfikacja pozwala szybko i bezpiecznie zweryfikować potencjalnych klientów. Jest również kluczem do efektywniejszej sprzedaży produktów finansowych.

18.06.2021 CZYTAJ WIĘCEJ