Płatności natychmiastowe w bankowości mobilnej

#bankowość mobilna #BlueCash

20.09.2016
Udostępnij:

Siedem banków w Polsce oferuje w swoich aplikacjach mobilnych realizację przelewów natychmiastowych za pomocą Systemu Płatności BlueCash

Na koniec II kwartału 2016 roku liczba aktywnych użytkowników bankowości mobilnej wynosiła 6,3 mln osób – wynika z danych zebranych przez PRnews.pl. Z czego około 2,5 mln osób może korzystać z przelewów natychmiastowych od Blue Media. Są to klienci Banku Zachodniego WBK, Alior Banku, T-Mobile Usługi Bankowe, mBanku, Eurobanku, Banku BPH oraz Banku SMART i BIZ Banku.

- Z bankowości mobilnej, podobnie jak z przelewów natychmiastowych, korzystamy w sytuacjach, kiedy zależy nam na szybkim transferze środków. Płatności ekspresowe z poziomu aplikacji to wygodne i proste rozwiązanie pozwalające na regulowanie pilnych płatności, np. celem uniknięcia naliczenia karnych odsetek czy szybkiej płatności za zakupy – mówi Marcin Adamczyk z Blue Media, operatora Systemu Płatności BlueCash. 

To, co wyróżnia System Płatności BlueCash to możliwość realizacji przelewów natychmiastowych również do banków niebędących jego uczestnikami. System BlueCash pozwala na przesyłanie środków na rachunki banków, które, choć same nie oferują przelewów natychmiastowych swoim klientom, to dzięki zastosowanej technologii opracowanej przez Blue Media, mogą je przyjmować. Oznacza to, że użytkownicy aplikacji mobilnych siedmiu banków uczestniczących w Systemie BlueCash mogą wysyłać przelewy natychmiastowe na blisko 27 mln rachunków bankowych w 97 bankach w Polsce.

Wartość obrotów Systemu Płatności BlueCash z miesiąca na miesiąc systematycznie rośnie. W II kwartale 2016 r. w systemie rozliczono łącznie 891,2 tys. zleceń o łącznej wartości 1,16 mld zł. Średnio dziennie rozliczono 9,8 tys. zleceń o łącznej wartości 12,7 mln zł, a średnia wartość zlecenia wyniosła 1300 zł.

Przeczytaj także:

Fintech

Zarządzanie transakcjami płatniczymi w erze cyfrowej. Poradnik dla akceptantów

Poznaj najlepsze praktyki w zarządzaniu płatnościami online. Naucz się, jak zabezpieczyć i optymalizować płatności w Twojej firmie i rozwijać biznes.

19.04.2024 Czytaj więcej

Fintech

Optymalizacja konwersji w sklepie internetowym dzięki autentykacji 3D Secure

Sprawdź, jak 3D Secure (3DS) przyczynia się do zwiększenia konwersji, budowania zaufania klientów i minimalizacji ryzyka chargebacków w sklepach internetowych.

12.04.2024 Czytaj więcej

Fintech

Zabezpieczanie przyszłości płatności. Kluczowa rola standardów PCI DSS i PCI 3DS w ochronie danych klientów

Odkryj, jak standardy PCI DSS i PCI 3DS zapewniają ochronę danych klientów i transakcji, podnosząc bezpieczeństwo płatności elektronicznych w erze cyfrowej.

05.04.2024 Czytaj więcej