Potencjał polskiego rynku dostrzeżony

#fintech #płatności zbliżeniowe #płatności mobilne

Udostępnij:

Globalni gracze postawili na największy rynek płatności zbliżeniowych w kontynentalnej Europie – zauważa Sebastian Ptak z Blue Media.

W ostatnich dniach Samsung i Google oficjalnie potwierdzili, że do końca roku wprowadzą swoje płatności mobilne w Polsce. Polska jest jednym z największych w całej Unii Europejskiej rynkiem płatności zbliżeniowych, a po Brexicie będzie największym. Płatnicze technologie mobilne, które proponują Samsung i Google, to nic innego jak rozwinięcie idei kart zbliżeniowych, dobrze przyjętych na polskim rynku. 

Na razie Samsung Pay i Android Pay działają w kilku zaledwie krajach, takich jak USA, Wielka Brytania, Korea Południowa i Singapur. Kolejnym rynkiem ma być właśnie Polska. 

Cieszy fakt, że globalni gracze widzą potencjał polskiego rynku. Trudno im jednak będzie konkurować z kartowymi płatnościami zbliżeniowymi. Korzystając z karty zbliżeniowej nie trzeba nawet jej wyjmować z portfela, by dokonać płatności. Samsung Pay czy Android Pay zmieniają nośnik, ale schemat działania (przyłożenie nośnika do terminalu) i źródło pieniądza (bank) jest niezmienne.

Rywalizacja firm technologicznych i banków nie dotyczy tego, kto jest „dostarczycielem” pieniądza, ale o „ostatni krok” w obsłudze płatności. Samsung i Google będą musieli sporo zainwestować w działania marketingowe, by przekonać Polaków do porzucenia karty na rzecz telefonu z aplikacją. Zwłaszcza, że na naszym rynku coraz lepiej radzi sobie system płatności mobilnych BLIK.

Postawienie na Polskę może być odebrane jako nobilitacja dla naszego rynku technologicznego. Zauważono to, o czym my wiemy od dawna. Polski rynek płatności jest jednym z najbardziej rozwiniętych technologicznie na świecie, m.in. dzięki rozwiązaniom takim jak Pay by link, przelewy na telefon, przelewy natychmiastowe czy właśnie płatności zbliżeniowe. Zachodni konsumenci dopiero się o nich dowiadują, a u nas wykorzystywane są od lat.

Fintech

Fotoweryfikacja to jedno z narzędzi wchodzących w skład systemu weryfikacyjnego Blue Media. Poznaj bliżej jej zastosowanie.

23.07.2021 CZYTAJ WIĘCEJ

Fintech

Sprzedaż produktów finansowych jest trudna, ze względu na „niewidzialny” charakter transakcji. Istnieją jednak skuteczne sposoby, na to by sprzedaż była bardziej efektywna.

25.06.2021 CZYTAJ WIĘCEJ

Fintech

Automatyczna identyfikacja pozwala szybko i bezpiecznie zweryfikować potencjalnych klientów. Jest również kluczem do efektywniejszej sprzedaży produktów finansowych.

18.06.2021 CZYTAJ WIĘCEJ