Blog FinTech

Znikające płatności

Wraz z upowszechnieniem technologii mobilnych płacenie za towary i usługi jest dzisiaj mniej absorbujące niż kiedykolwiek. Celem jest doprowadzenie do sytuacji, w której wyjście ze sklepu - stacjonarnego czy internetowego - z pełnym koszykiem wymagać będzie co najwyżej zatwierdzenia kwoty zakupów jednym kliknięciem – pisze Miłosz Kurzawski, ekspert Blue Media.
więcej

Nowe technologie usprawniają pracę samorządów

Zmiany technologiczne dotarły do sektora publicznego. Coraz więcej samorządów wdraża u siebie płatności bezgotówkowe czy szybkie płatności internetowe. Inwestycje w nowatorskie rozwiązania w miastach przynoszą realne oszczędności i jednocześnie wpływają na poprawę jakości życia mieszkańców.
więcej

Rachunki płacą się same. Trzy lata bm.pl

Pierwsze rozwiązania ułatwiające opłacanie rachunków przez internet Blue Media wprowadziła niemal 10 lat temu. Od tamtej pory usługi e-płatności za rachunki zmieniały się wraz z internetowymi nawykami Polaków. W ubiegłym roku za pośrednictwem usług firmy zostało opłaconych prawie 20 mln rachunków.
więcej

Płatności biometryczne - przyszłość, która nadeszła

Do wykonania płatności wkrótce nie będzie potrzebna nam karta, smartfon czy zegarek. Skoro to ja osobiście i tak zarządzam swoimi pieniędzmi, to z czasem będzie można wyeliminować tego rodzaju „pośredników” i autoryzować płatności zgodnie z tym, kim jestem i jak się zachowuję.
więcej

Rozwiązania fintechowe, które warto znać

W jakich dziedzinach FinTech najprężniej się obecnie rozwija? Podpowiadają eksperci Blue Media.
więcej

Fintech w Polsce. Podsumowanie 2016 roku

Jeśli branża FinTech, o której tak głośno było w ostatnim roku, ma zmienić świat finansów powinny zostać spełnione dwa warunki. Banki muszą dostrzec rzeczywisty efekt synergii z podmiotami fintechowymi, a te drugie znaleźć model biznesowy, który na siebie zarabia - komentuje Sebastian Ptak, członek zarządu Blue Media.
więcej

Podsumowanie rynku płatniczego online

Pierwszy raz w historii polskich płatności ich rozwój jest w tak dużym stopniu zintegrowany z europejskimi i światowymi trendami. To nie znaczy, że Polska goni zachodnie mody. Wręcz odwrotnie - polskie rozwiązania płatnicze często kreują ciekawe fintechowe pomysły.
więcej

Jak PSD2 wpłynie na rynek ecommerce?

Unijna dyrektywa PSD2, która ma wejść w życie za dwa lata, wprowadza zupełnie nowe elementy do polskiego ekosystemu płatniczego. Polska jest dojrzałym i specyficznym rynkiem płatniczym, na którym dominują zarówno nowatorskie płatności Pay by link, BLIK, jaki i bardzo tradycyjne płatności przy odbiorze. Z czym się będą musiały zmierzyć polskie e-sklepy w kontekście PSD2?
więcej

Czym są płatności automatyczne?

Za pomocą płatności automatycznych Polacy powoli opłacają rachunki czy dokonują płatności w aplikacjach. O tym, czy płatności automatyczne na dobre przyjmą się na rynku, pisze Krystian Wesołowski.
więcej

Potencjał polskiego rynku dostrzeżony

Globalni gracze postawili na największy rynek płatności zbliżeniowych w kontynentalnej Europie – zauważa Sebastian Ptak z Blue Media.
więcej