Informacje prasowe

Blue Media z rozszerzoną licencją KNF na usługi PSD2

W dniu 14 października br. spółka Blue Media S. A. uzyskała rozszerzenie licencji KNF, na mocy której świadczy usługi płatnicze w Polsce. Rozszerzenie to jest związane z wejściem w życie dyrektywy PSD2 i stanowi potwierdzenie, że Blue Media posiada zezwolenie na świadczenie usługi dostępu do informacji o rachunku (AIS) oraz usługi inicjowania płatności (PIS).
więcej

Mieszczanin i e-kartoteka z płatnościami cyklicznymi Blue Media

Blue Media wdrożyła swoje systemy płatnicze w serwisach i narzędziach, jakie firma Mieszczanin oferuje zarządcom nieruchomości i ich klientom. Dzięki nim lokatorzy i najemcy mogą zapomnieć o płaceniu rachunków, zaś właściciele i zarządcy - przyśpieszyć ściąganie należności i ograniczyć koszty.
więcej

Boom na usługi subskrypcyjne w Polsce

Polacy chętnie płacą za dostęp do kultury online. W ciągu ostatniego roku odsetek osób deklarujących korzystanie z serwisów filmowych czy muzycznych wzrósł ponad dwukrotnie - wynika z tegorocznego badania Autopay Research “Jak korzystamy z usług subskrypcyjnych”.
więcej

Połowa Polaków kupuje w zagranicznych sklepach internetowych

W internecie wypad na zakupy do USA nie trwa wcale dłużej od wizyty w rodzimym e-sklepie, a cały proces wygląda niemal identycznie. Już połowa polskich internautów odwiedza zagraniczne sklepy, ale kupuje w nich w inny sposób niż u krajowych sprzedawców - wynika z raportu Autopay Research “Jak kupujemy w zagranicznych sklepach”.
więcej

Polacy nie są gotowi udostępniać swoich danych. Ale i tak je udostępniają

Większość Polaków nie zna pojęcia fintech. Nie wie też, że nowe przepisy umożliwiają licencjonowanym podmiotom pobieranie za ich zgodą danych z konta bankowego czy wykonywanie w ich imieniu transakcji. Dynamika zmian wydaje się jednak jednoznaczna. Choć nie jesteśmy entuzjastycznie nastawieni do niebankowych usług finansowych, to coraz rzadziej mówimy im zdecydowane “nie” - wynika z badania Autopay Research “Podejście do fintechu 2019”.
więcej

PSD2: Czy będziemy mieli większą kontrolę nad naszymi danymi?

14 września wchodzi w życie unijna dyrektywa PSD2 regulująca nowe usługi finansowe. Co PSD2 oznacza dla rynku finansowego i samych konsumentów wyjaśniają eksperci Blue Media.
więcej

Rewolucja zakupowa coraz bliżej

Choć w Polsce wciąż dominuje tradycyjne podejście do zakupów internetowych - traktowanie internetu jako wielkiego katalogu wysyłkowego - to widać, że z roku na rok coraz popularniejsze stają się wygodne i szybkie rozwiązania e-commerce, wynika z badania Autopay Research “Jak kupujemy w internecie 2019”. Czy internet wkrótce stanie się podstawowym miejscem robienia zakupów?
więcej

Sukces Autopay. 100 tys. klientów, tysiące przejazdów dziennie

Ponad 100 tys. klientów korzysta już z Autopay, aplikacji umożliwiającej automatyczne płatności za przejazd autostradą. Na AmberOne Autostradzie A1 prowadzącej nad polskie morze średnio 8-9 proc. przejazdów dziennie opłacanych jest za pośrednictwem Autopay.
więcej

Blue Media uruchamia usługę zdalnego potwierdzenia tożsamości eID

Usługa elektronicznej identyfikacji eID od Blue Media ułatwia zweryfikowanie tożsamości osoby za pomocą systemu bankowości internetowej ING Banku Śląskiego. W pierwszej kolejności usługa eID umożliwia w pełni zdalne zawarcie umowy abonamentowej w sieci Orange oraz nabycie karty SIM działającej w tej sieci w systemie prepaid bez konieczności wizyty w salonie czy podpisywania umowy w obecności kuriera.
więcej

Aplikacja Autopay zamiast gotówki na A4 Katowice-Kraków

Od dzisiaj przed podróżującymi autostradą A4 między Katowicami i Krakowem, szlabany na placach poboru opłat mogą podnosić się automatycznie bez konieczności instalowania w pojeździe dodatkowych urządzeń. Koncesjonariusz – Stalexport Autostrada Małopolska S.A. – uruchomił właśnie system pozwalający płacić za przejazd przy pomocy aplikacji Autopay, znanej już z AmberOne Autostrady A1.
więcej