13 Czerwca
2017
powrót do informacji prasowych

Miasto Słupsk wdrożyło płatności od Blue Media

Mieszkańcy Słupska w wygodny i bezpieczny sposób mogą dokonywać opłat za czynności administracyjne przez internet. Słupsk jest kolejnym miastem, które wdrożyło na swoich stronach internetowych Płatności Blue Media.

​Dzięki usłudze mieszkańcy Słupska mogą uiścić opłaty za sprawy urzędowe, takie jak np. zarejestrowanie pojazdu, wydanie prawa jazdy, sporządzenie aktu małżeństwa, wydanie zaświadczenia o zameldowaniu czy sprawy budowlane, ale również za opłaty skarbowe, takie jak np. opłata za pełnomocnictwo, zaświadczenie czy decyzję administracyjną.

Procedura przebiega w sposób dobrze znany z zakupów internetowych. Wystarczy wejść na https://platnosci.slupsk.eu i wybrać rodzaj sprawy, za którą interesant chce uiścić opłatę. System automatycznie poda odpowiednią kwotę. Następnie należy uzupełnić swoje dane identyfikacyjne i wybrać logo swojego banku. Po przekierowaniu na stronę transakcyjną wystarczy potwierdzić dane (np. hasłem SMS). Interesant otrzyma mailem potwierdzenie, które powinien wydrukować i przedstawić w Urzędzie podczas załatwiania sprawy.

- To bardzo ważna usługa dla naszych mieszkańców - mówi Robert Biedroń, prezydent Słupska. - Zależy mi, aby słupszczanie mieli jak najszybszy i najłatwiejszy dostęp do urzędu. Dziś wiele osób dokonuje przelewów wyłącznie w formie elektronicznej, dlatego jestem przekonany, że ta usługa sprawdzi się w naszym magistracie. 

Urząd Miejski w Słupsku wciąż podnosi standard obsługi mieszkańców. Od 2016 roku możliwe jest umawianie wizyt w Urzędzie przez internet. Bezpieczne płatności internetowe to kolejny sposób, by wyjść naprzeciw oczekiwaniom swoich Klientów.

– Cieszymy się, że kolejne polskie miasto stawia na rozwój nowoczesnych usług e-administracji – mówi Krzysztof Ambroziak z Blue Media, operatora systemu płatności dla sektora publicznego. Korzyści z rozwiązania odnoszą zarówno mieszkańcy, jak i konkretna jednostka samorządowa: – Informacja o zapłacie jest przekazywana do urzędu w czasie rzeczywistym. Co więcej, urząd nie ponosi żadnych kosztów implementacji, obsługi opłat za czynności urzędowe czy też kosztów prowizji – podkreśla Ambroziak. Podobnie jak w przypadku tradycyjnego przelewu, opłata (w wysokości 1 zł) doliczana jest do transakcji. 

Nowa usługa dedykowana jest tej grupie Klientów, którzy cenią sobie wygodę, a także szybkość i bezpieczeństwo przekazywanych środków pieniężnych. Mieszkańcy Słupska dzięki tej usłudze mają do dyspozycji wszystkie najpopularniejsze formy realizacji transakcji – szybkie płatności za pomocą linku, tzw. Pay by link (takie jak mTransfer, Pekao24 czy płacę z iPKO) oraz kartą płatniczą (VISA, VISA Electron, MasterCard i Maestro).

Według ekspertów z Centrum im. Adama Smitha wprowadzenie płatności automatycznych w polskich urzędach pozwoliłoby oszczędzić nawet 66,5 mln zł rocznie. 

#płatności elektroniczne

#płatności online dla sektora publicznego