21 Marca
2018
powrót do informacji prasowych

Szybkie doładowania liczników energetycznych przez SkyCash

SkyCash wprowadza - w oparciu o istniejące rozwiązanie Blue Media - możliwość doładowania przedpłatowych liczników energetycznych, których w Polsce używa już blisko milion gospodarstw domowych.

Skycash – aplikacja umożliwiająca płatności mobilne – dzięki współpracy z Blue Media oferuje doładowania liczników większości polskich operatorów energetycznych, m.in. Enea, RWE, Tauron czy PGE.

Aby doładować licznik przedpłatowy za pomocą aplikacji SkyCash należy zeskanować cyfrowy kod kreskowy z indywidualnej karty przypisanej do punktu poboru energii, następnie zadeklarować kwotę zakupu, wybrać rodzaj płatności oraz zatwierdzić transakcję. Pieniądze natychmiast zasilą licznik.

- Główne zalety tej opcji płatności to możliwość zakupu porcji energii w dowolnym czasie, z dowolną częstotliwością - raz na tydzień, miesiąc czy kwartał - oraz bieżąca kontrola zużycia urządzeń – komentuje Tomasz Krajewski, Prezes SkyCash Poland S.A.

Doładowanie liczników za pomocą płatności mobilnych oparte jest o rozwiązanie płatnicze Blue Media, które działa także na stronach internetowych operatorów energetycznych. Obecnie w Polsce udział doładowań liczników przedpłatowych przez internet wynosi około 25 proc.

Z liczników przedpłatowych korzysta już około milion gospodarstw domowych. Według prognoz Blue Media, rynek liczników będzie rósł w tempie 20 – 30 proc. rok do roku.


- W krajach Europy Zachodniej rozliczenia pre-paid są popularne nie tylko w sektorze energetycznym. Klienci doładowują również liczniki gazowe. Rynek polski również będzie szedł w tym kierunku, zwłaszcza, że zgodnie z unijną dyrektywą, 80 proc. liczników ma zostać zastąpionych tzw. licznikami inteligentnymi. Ich zaletą jest możliwość zdalnego sterowania odczytami energii oraz parametrami w zakresie taryf, włączeń, informacji o jakości energii oraz ciągłości dostawy. Największą natomiast zaletą jest możliwość zdalnej zmiany sposobu rozliczenia na pre-paid – wyjaśnia Miłosz Kurzawski z Blue Media.



O Blue Media

Firma Blue Media jest dostawcą rozwiązań do obsługi transakcji elektronicznych i wsparcia sprzedaży online – od automatyzacji domowych płatności po kompleksowe, szyte na miarę systemy dla bankowości elektronicznej, rozwiązania dla wystawców faktur oraz e-handlu.

Blue Media w oparciu o zgodę NBP prowadzi działalność rozliczeniową i rozrachunkową. Firma jest licencjonowaną przez KNF krajową instytucją płatniczą oraz członkiem Forum Technologii Bankowych przy Związku Banków Polskich.

O SkyCash

SkyCash to największy w Polsce system płatności i usług mobilnych dla telefonów komórkowych, pozwalający m.in. w szybki i wygodny sposób kupować bilety komunikacji miejskiej i opłacać parkowanie w polskich miastach. Aplikacja umożliwia także kupowanie biletów kolejowych wielu polskich przewoźników, w tym PKP Intercity i Przewozów Regionalnych, jak również zakup biletów do kina, wypłacanie gotówki z bankomatów bez użycia karty oraz natychmiastowe przelewy pomiędzy użytkownikami i płatności za domowe rachunki. Wszystkie transakcje są zabezpieczone na poziomie bankowości mobilnej i kart płatniczych.

W 2014 roku, SkyCash otrzymał nagrodę Złoty Bell w konsumenckiej kategorii „Aplikacja roku 2013”. Usługa mobiParking została natomiast uhonorowana nagrodą Lokalizator Roku 2014, przyznaną w kategorii aplikacji dla kierowców, w ramach konferencji Navigation Trends for Drivers. W październiku 2015 r. firma zajęła pierwsze miejsce Polsce oraz drugie w Europie w Deloitte Technology Fast 50 - rankingu najszybciej rozwijających się firm technologicznie innowacyjnych w Europie Środkowej. Sukces został powtórzony w rankingu Deloitte Technology Fast 500 EMEA, gdzie SkyCash uplasował się na 46 miejscu, zajmując jednocześnie najwyższą pozycję spośród wszystkich polskich spółek, które znalazły się w zestawieniu. Więcej na stronie skycash.com