Blue Media udostępnia Visa Mobile – nowy sposób płatności w internecie

#płatności online #zakupy przez internet #e-biznes

13.03.2023
Udostępnij:

Blue Media udostępnia Visa Mobile – nowy sposób płatności w internecie

Operator płatności Blue Media udostępnił nową metodę płatności online - Visa Mobile. Umożliwia ona płacenie w wybranych sklepach internetowych intuicyjnie i wygodnie, a jednocześnie – tak samo bezpieczne. Użytkownicy powinni wpisać swój numer telefonu w odpowiednim polu i zatwierdzić płatność w aplikacji na smartfonie. Nowa metoda płatności jest już dostępna dla klientów ING Banku Śląskiego, Nest Banku, banków Spółdzielczych z Grupy BPS, Banku BPS S.A., Krakowskiego Banku Spółdzielczego, Banku Spółdzielczego z Brodnicy oraz SKOK-ów.

Visa Mobile to rozwiązanie, które sprawia, że zakupy są bardziej płynne, np. eliminuje konieczność wpisywania danych karty czy podawania dodatkowych haseł w trakcie płacenia. Według badania Visa Back to Business Global Study 2022, głównymi atutami płatności cyfrowych, na które wskazali badani konsumenci były: łatwiejsze zakupy online (47 proc.), mniejsze ryzyko kradzieży (38 proc.) oraz wygoda (37 proc.)(1).

Zakupy przez internet stały się naturalnym wyborem konsumentów. Według naszego raportu - 92 proc. polskich internautów kupuje online produkty lub usługi (2) - mówi Katarzyna Dmitrus, Product Manager w Blue Media. - Dokonując transakcji oczekują wygodnych i szybkich metod płatności. Odpowiedzią na te potrzeby jest nowy sposób płacenia w sieci - Visa Mobile, rozwiązanie, dzięki któremu płatności online są bardziej intuicyjne, a co najważniejsze bezpieczne i pozwalające skorzystać z procedury chargeback. Wystarczy wpisać swój numer telefonu, potwierdzić transakcję w aplikacji i gotowe. Cieszymy się, że możemy dostarczyć tak innowacyjne rozwiązanie w naszym wachlarzu metod płatności - dodaje.

Aby rozpocząć korzystanie z Visa Mobile trzeba aktywować usługę w aplikacji mobilnej swojego banku lub zainstalować na telefonie aplikację Visa Mobile. Następnie, podczas płatności w sklepie internetowym wystarczy wybrać Visa Mobile z dostępnych metod płatności za zakupy i kliknąć w ikonę usługi. W kolejnym kroku należy podać numer telefonu i potwierdzić płatność na smartfonie w aplikacji lub bankowości mobilnej.

Visa koncentruje się na zapewnieniu konsumentom bezpiecznych i łatwych zakupów online w czasach, gdy ich popularność rośnie. Projektując Visa Mobile, dążyliśmy do tego, aby transakcje online były nie tylko szybsze, ale i bardziej intuicyjne - mówi Adrian Kurowski, Dyrektor Generalny Visa w Polsce. - Płatność można teraz zrealizować w kilka chwil za pomocą smartfona, aplikacji i swojego numeru telefonu. Visa Mobile odzwierciedla nasze starania o bezproblemowy, godny zaufania i wygodny przepływ pieniędzy - dodaje.

Visa Mobile to metoda płatności tak samo bezpieczna, jak inne metody płatności Visa. Opiera się na technologii Click to Pay i wykorzystuje standard EMV Secure Remote Commerce (SRC), uznawany za branżowy wzorzec dla płatności internetowych. Metody płatności zgodne z SRC sprawiają, że doświadczenia użytkowników są bezproblemowe i jednocześnie łatwe do wdrożenia przez operatorów płatności. Ponadto standard SRC powinien przyczynić się do obniżenia wskaźnika płatności odrzuconych i zmniejszenia liczby fałszywych transakcji, dzięki wykorzystaniu tokenów, które zastępują wrażliwe dane kart. To dodatkowa warstwa ochronna dla płatności konsumenckich. W przypadku Visa Mobile wrażliwe informacje o rachunku płatniczym zostają usunięte i zastąpione ich unikalnym identyfikatorem cyfrowym, „tokenem”. Tokeny są jedną z wielu warstw ochronnych systemu Visa, a dostępność systemu jest na poziomie 99,9999 proc. czasu. Płacenie za pomocą Visa Mobile jest równie bezpieczne co płatności kartą, ponieważ i w tym przypadku obowiązuje tzw. chargeback. Oznacza to, że bank może próbować odzyskać pieniądze od sprzedawcy w sytuacji, gdy towary lub usługi zakupione za pomocą karty Visa są wadliwe lub nigdy nie dotarły i nie udało się rozwiązać sprawy kontaktując się ze sprzedawcą.

(1) Badanie Visa Back to Business Global Study 2022

(2) Badanie Blue Media „Finanse Polaków w czasach postpandemicznych 2022”; coroczne badania zachowań konsumenckich i finansowych Polek i Polaków, wykonane przez pracownię badawczą Satisface, zrealizowane na próbie 1059 osób w czerwcu br. za pomocą metody CAWI

Przeczytaj także:

Artykuł

Autopay partnerem Akcji HumanBE - Dwie Godziny Dla Rodziny/Człowieka

Autopay został partnerem Akcji HumanBE - Dwie Godziny Dla Rodziny/Człowieka. Organizatorem akcji jest Instytut Humanites - Człowiek i Technologia.

15.05.2024 Czytaj więcej

Raport

Polacy kochają zakupy online, ale nie za każdą cenę [RAPORT AUTOPAY]

Polacy nie wyobrażają sobie życia bez e-commerce, ale chcą kupować na własnych warunkach. Chociaż cena jest decydującym kryterium wyboru produktu, zrezygnują z zakupów, gdy nie znajdą ulubionej formy płatności.

13.05.2024 Czytaj więcej

Artykuł

Rebranding Autopay z dwiema statuetkami na Transform Awards Europe 2024!

Rebranding Autopay został nagrodzony dwiema statuetkami - złotą i srebrną - podczas Transform Awards Europe 2024

22.04.2024 Czytaj więcej