Jak założyć i skonfigurować konto reklamowe na Facebooku?

#sprzedaż online #social media #Facebook

14.02.2022
Udostępnij:

Nie ma Cię na Facebooku, nie istniejesz. Taki pogląd jeszcze do niedawna był uznawany przez wielu klientów, właścicieli biznesów i speców od marketingu. Obecnie Facebook trochę stracił na znaczeniu, ale mimo wszystko nadal jest to potężne narzędzie sprzedażowe i marketingowe. Jak aktywować i skonfigurować konto reklamowe?

Aby założyć konto firmowe, musisz w pierwszej kolejności założyć konto prywatne. Zakładanie takiego konta (zarówno prywatnego, jak i firmowego) oraz jego prowadzenie jest bezpłatne.

Tworzymy konto firmowe

Wejdź na stronę https://www.facebook.com/pages/create i wypełnij formularz. Facebook krok po kroku będzie Cię prowadził za rękę i wyjaśniał, w jaki sposób uzupełnić dane. To nic skomplikowanego. Po wypełnieniu wszystkich pól kliknij „utwórz stronę” i gotowe.

tworzenie-konta-firmowego

Tworzymy społeczność

Gdy utworzysz konto firmowe warto, aby pojawiło się na niej kilka postów. Mogą mieć charakter powitalny i informujący o zaistnieniu firmy wśród społeczności Facebooka. Później, gdy strona będzie uzupełniona, zajmij się zgromadzeniem wokół swojej firmy społeczności. Możesz po prostu poprosić swoich znajomych o polubienie konta firmowego. W ten sposób zgromadzisz pierwszych fanów i łatwiej będzie Ci pozyskiwać kolejnych.

Profesjonalny Business Suite

O wiele łatwiej jest zarządzać firmowym kontem (a nawet Instagramem) przez stronę: https://business.facebook.com. Z Business Suite możesz korzystać zarówno z poziomu komputera, jak i urządzeń mobilnych, co powoduje, że możesz zarządzać swoim kontem firmowym z dowolnego miejsca.

Jakimi możesz robić za pośrednictwem Business Suite?

  • zarządzać aktualizacjami, ostatnimi postami, reklamami oraz statystykami
  • tworzyć i planować posty oraz relacje
  • wyświetlać aktywności i nowe powiadomienia
  • korzystać ze skrzynki odbiorczej
  • tworzyć automatyczne odpowiedzi
  • mieć dostęp do kreatora reklam
  • sprawdzać informacje na temat wyników firmy
  • mieć dostęp do menedżera reklam i ustawień konta firmowego


  • Konfiguracja konta

    Promowanie firmy na Facebooku może przyjąć formę bezpłatną i płatną. Sposobem na organiczne (darmowe) dotarcie do klientów może być tworzenie postów, prowadzenie transmisji na żywo (więcej na ten temat tu: Live’y sprzedażowe) publikowanie ogłoszeń w grupach tematycznych czy też tworzenie wydarzeń. Z takich bezpłatnych działań reklamowych warto korzystać, ale nie należy się spodziewać spektakularnych efektów. Aby tak było (co jednak nie jest gwarantowane) lepiej jest skorzystać z płatnych reklam na Facebooku, za pośrednictwem Business Suit. Mając konto reklamowe, możesz tworzyć płatne promocje, sprawdzać statystyki, czy planować posty reklamowe.



    konfiguracja-konta-firmowego

    Zanim zdecydujesz się opublikować płatne posty, musisz skonfigurować konto reklamowe. Przede wszystkim uzupełnij informacje w zakładce „Ustawienia konta reklamowego”. Wskaż swoje dane do faktur, aby można je było „wrzucić w koszty”. W tym celu odszukaj opcję „ustawienia płatności”. Kolejną zakładką wartą uwagi są „Role na koncie reklamowym”. Możesz tu wskazać osoby, które będą pomagały Ci w zarządzaniu kontem i nadać im wybrane uprawnienia.

    Przed emisją reklamy skonfiguruj grupy odbiorców (więcej o grupach docelowych przeczytasz tutaj). Aby określić grupę odbiorców na FB, kliknij zakładkę "Odbiorcy” i skonfiguruj ją krok po kroku.

    Tworzymy post reklamowy

    Tworząc reklamy, trzeba zdecydować się na wybrany wariant, czyli sprecyzować cel reklamy. Powinien być dostosowany do efektu, jaki chcesz osiągnąć, np. budowanie świadomości marki, pozyskiwanie ruchu na stronę internetową, pozyskiwanie polubień, zachęcenie do wysłania wiadomości, pozyskiwanie danych kontaktowych.



    tworzenie-postu-reklamowego

    Później FB poprowadzi Cię jak po sznurku przez kolejne etapy tworzenia reklamy. Po kilku dodanych reklamach z pewnością nabierzesz wprawy i będziesz w stanie bez żadnego problemu tworzyć kolejne.

    Mając konto reklamowe na Facebooku, sprawisz, że Twoje kampanie staną się znacznie skuteczniejsze. Będziesz mieć dostęp do statystyk, które pomogą ocenić, które formy przyniosły upragniony efekt.

    Okazuje się, że klienci coraz częściej szukają informacji o firmie w mediach społecznościowych. Tak jest im szybciej i wygodniej, niż szukać strony internetowej w wyszukiwarce lub gdy nie znają adresu www. Żyjemy coraz szybciej i informacje dostępne na wyciągnięcie ręki są na wagę złota. Dlatego firmowe konto na Facebooku to w obecnych czasach niemal konieczność.

    Przeczytaj także:

    Ecommerce

    Wykorzystanie dużych zbiorów danych (big data) do optymalizacji łańcuchów dostaw w e-commerce

    Dowiedz się więcej o prognozowaniu popytu, zarządzaniu zapasami i personalizacji doświadczeń klientów, aby osiągnąć długoterminowy sukces w handlu internetowym.

    16.05.2024 Czytaj więcej

    Ecommerce

    Zastosowanie sztucznej inteligencji w analizie sentymentu klientów w e-commerce

    Sprawdź, jak AI może wspierać zarządzanie opiniami, optymalizację ofert i zwiększać satysfakcję klientów, poprzez zaawansowane rozwiązania technologiczne.

    14.05.2024 Czytaj więcej

    Ecommerce

    Nadszedł czas na channel-free. Co to oznacza dla handlu internetowego?

    Dowiedz się, jak technologie takie jak AI, VR i AR tworzą płynne doświadczenia zakupowe, spełniając wymagania dzisiejszych klientów otwartych na technologie.

    13.05.2024 Czytaj więcej