Płatności subskrypcyjne – czy warto je mieć w swoim sklepie internetowym?

#płatności online #płatności subskrypcyjne #usługi subskrypcyjne

26.11.2021
Udostępnij:

Dostępność ulubionych metod płatności jest jednym z kluczowych czynników decydujących o wyborze danego sklepu internetowego. Na popularności zyskują nie tylko BLIK i szybkie przelewy, lecz również płatności odroczone i płatności subskrypcyjne.

Zacznijmy od wyjaśnienia czym są płatności subskrypcyjne. To rodzaj płatności, które są automatycznie ściągane ze wskazanego źródła płatności (np. karty) w określonych odstępach czasowych. W ten sposób można opłacać zarówno zakupy internetowe, jak i abonamenty, np. za dostęp do różnego rodzaju multimediów.

Pierwsza płatność cykliczna najczęściej wymaga potwierdzenia ze strony klienta, kolejne są już pobierane automatycznie w z góry ustalonym terminie.

Co można sprzedawać w modelu subskrypcyjnym?

Płatności cykliczne są szczególnie przydatne w przypadku biznesów, które pobierają opłaty abonamentowe. Przykładem są dostawcy multimediów (internet, telewizja) oraz serwisy streamingowe. Mogą mieć jednak znacznie szersze zastosowanie. Coraz częściej na aktywację subskrypcji decydują się również e-commercy oferujące katering, suplementy, karnety (np. na siłownię), prenumeraty pism (również cyfrowych), karmę dla zwierząt, artykuły higieniczne, środki antykoncepcyjne i szereg innych produktów, których klienci kupując np. co miesiąc. Istnieją również sklepy internetowe oferujące rośliny doniczkowe, skarpetki, wina, w których płatności subskrypcyjne są jedną z najczęściej wybieranych metod płatności.

Dlaczego subskrypcje tak zyskują na popularności?

Przede wszystkim ze względu na wygodę i oszczędność czasu – klient nie musi pamiętać o złożeniu i opłaceniu zamówienia, a i tak w odpowiednim momencie dotrze do niego produkt, którego potrzebuje. Bardzo często zdarza się, że subskrypcja pozwala otrzymać produkt lub usługę w niższej cenie – to kolejny powód, dla którego coraz więcej osób wybiera właśnie płatności cykliczne.

Korzyści biznesowe

Z perspektywy biznesu, wprowadzenie płatności subskrypcyjnych również przynosi szereg korzyści. Badania pokazują, że budują one przywiązanie i lojalność ze strony klientów. To nie wszystko. Subskrypcje to dla przedsiębiorstwa stały, powtarzalny dochód o możliwej do przewidzenia wysokości.

To również oszczędność czasu i zasobów. Firma nie musi wysyłać przypomnień o konieczności zapłaty, ani zabiegać o powtórne zakupy.

Wprowadzenie płatności subskrypcyjnych to również sposób na podniesienie konkurencyjności i szansa na dotarcie do nowego segmentu klientów, którzy wybiorą ofertę sklepu właśnie dlatego, że oferuje subskrypcję.


Jeżeli sprzedajesz produkty, które szybko się kończą lub są stale potrzebne Twoim klientom – rozważ korzyści, jakie możesz odnieść wdrażając płatności w swoim serwisie internetowym. Być może będzie to sposób na zatrzymanie klientów na dłużej, ustabilizowanie przychodów i zapanowanie nad płynnością finansową. W przypadku pytań związanych z usługą, jesteśmy do dyspozycji, ponieważ płatności subskrypcyjne są jedną z metod płatności dostępnych w ramach Płatności Online Blue Media.

Przeczytaj także:

Ecommerce

Wykorzystanie dużych zbiorów danych (big data) do optymalizacji łańcuchów dostaw w e-commerce

Dowiedz się więcej o prognozowaniu popytu, zarządzaniu zapasami i personalizacji doświadczeń klientów, aby osiągnąć długoterminowy sukces w handlu internetowym.

16.05.2024 Czytaj więcej

Ecommerce

Zastosowanie sztucznej inteligencji w analizie sentymentu klientów w e-commerce

Sprawdź, jak AI może wspierać zarządzanie opiniami, optymalizację ofert i zwiększać satysfakcję klientów, poprzez zaawansowane rozwiązania technologiczne.

14.05.2024 Czytaj więcej

Ecommerce

Nadszedł czas na channel-free. Co to oznacza dla handlu internetowego?

Dowiedz się, jak technologie takie jak AI, VR i AR tworzą płynne doświadczenia zakupowe, spełniając wymagania dzisiejszych klientów otwartych na technologie.

13.05.2024 Czytaj więcej