Rekordowy Black Friday. 100 proc. więcej transakcji i 100 proc. dostępności

#zakupy przez internet #Black Friday

02.12.2019
Udostępnij:

Liczba transakcji w kilku tysiącach sklepów obsługiwanych przez Płatności Online Blue Media w ostatni Black Friday była niemal 100 proc. wyższa niż rok wcześniej analogicznego dnia. Mimo wyraźnie wzmożonego ruchu i liczby transakcji, systemy płatnicze Blue Media nie odnotowały nawet 1 sekundy przerwy.

Zakupowe szaleństwo związane z Black Friday to nie tylko czas żniw dla e-sklepów. To również ważny sprawdzian dla operatorów płatności - ich serwerów i systemów, które muszą obsłużyć wzmożony ruch związany ze świętem zakupów. 

Z analiz wykonanych przez specjalistyczną firmę monitorującą systemy płatnicze Monit24.pl wynika, że dostępność działania Płatności Online Blue Media - odpowiadających za przyjmowanie i realizację płatności w sklepach internetowych - w okresie tegorocznego Black Friday wyniosła 100% dla płatności pay-by-link oraz 100% dla płatności kartami. Oznacza to, że przez całą dobę nie było ani sekundy przerwy w dostępności systemów płatniczych Blue Media.

- W e-biznesie musi nienagannie grać wiele elementów. Dostępność serwisu i systemu płatności - która na co dzień wydaje się oczywista - w okresie wzmożonego ruchu potrafi boleśnie zweryfikować plany sprzedażowe. Ryzyko utraty zainteresowanych zakupem konsumentów z powodu problemów technicznych - i to mimo zainwestowanych w kampanię sporych środków - jest największym koszmarem internetowych sprzedawców - zauważa Krystian Wesołowski, Head of Sales w Blue Media.

O czym zapomina e-commerce?

Zdaniem eksperta Blue Media, e-commerce powinien uczyć się od sektora bankowego dywersyfikacji ryzyka. Duży biznes w sieci, realizujący obrót powyżej kilkunastu milionów miesięcznie, powinien zastanowić się nad zbudowaniem zapasowych rozwiązań dla kluczowych procesów. Jednym z nich są właśnie płatności online. Pomimo, iż dla wielu sklepów są usługą generyczną to odpowiadają za ostatnią milę w procesie sprzedaży. Straty wynikające z problemów technologicznych są policzalne.

- Aby zobrazować taką sytuację posłużę się autentycznym przykładem z jednego z obsługiwanych przez nas sklepów. Tylko 30 minut niedziałania systemu płatności w godzinach największej sprzedaży to - biorąc pod uwagę średni dzienny obrót i marże - strata na poziomie 8500 zł - zauważa Krystian Wesołowski.

Przeczytaj także:

Ecommerce

Zastosowanie sztucznej inteligencji w analizie sentymentu klientów w e-commerce

Sprawdź, jak AI może wspierać zarządzanie opiniami, optymalizację ofert i zwiększać satysfakcję klientów, poprzez zaawansowane rozwiązania technologiczne.

14.05.2024 Czytaj więcej

Ecommerce

Nadszedł czas na channel-free. Co to oznacza dla handlu internetowego?

Dowiedz się, jak technologie takie jak AI, VR i AR tworzą płynne doświadczenia zakupowe, spełniając wymagania dzisiejszych klientów otwartych na technologie.

13.05.2024 Czytaj więcej

Ecommerce

Zaawansowana personalizacja w e-commerce – wykorzystanie uczenia maszynowego do indywidualnego dopasowania oferty

Dowiedz się, jak uczenie maszynowe rewolucjonizuje e-commerce, zwiększa konwersję i buduje lojalność klientów, dostosowując ofertę do ich indywidualnych potrzeb.

09.05.2024 Czytaj więcej