Miasto Słupsk wdrożyło płatności od Blue Media

#płatności online #e urząd #e administracja

13.06.2017
Udostępnij:

Mieszkańcy Słupska w wygodny i bezpieczny sposób mogą dokonywać opłat za czynności administracyjne przez internet. Słupsk jest kolejnym miastem, które wdrożyło na swoich stronach internetowych Płatności Blue Media.

​Dzięki usłudze mieszkańcy Słupska mogą uiścić opłaty za sprawy urzędowe, takie jak np. zarejestrowanie pojazdu, wydanie prawa jazdy, sporządzenie aktu małżeństwa, wydanie zaświadczenia o zameldowaniu czy sprawy budowlane, ale również za opłaty skarbowe, takie jak np. opłata za pełnomocnictwo, zaświadczenie czy decyzję administracyjną.

Procedura przebiega w sposób dobrze znany z zakupów internetowych. Wystarczy wejść na https://platnosci.slupsk.eu i wybrać rodzaj sprawy, za którą interesant chce uiścić opłatę. System automatycznie poda odpowiednią kwotę. Następnie należy uzupełnić swoje dane identyfikacyjne i wybrać logo swojego banku. Po przekierowaniu na stronę transakcyjną wystarczy potwierdzić dane (np. hasłem SMS). Interesant otrzyma mailem potwierdzenie, które powinien wydrukować i przedstawić w Urzędzie podczas załatwiania sprawy.

- To bardzo ważna usługa dla naszych mieszkańców - mówi Robert Biedroń, prezydent Słupska. - Zależy mi, aby słupszczanie mieli jak najszybszy i najłatwiejszy dostęp do urzędu. Dziś wiele osób dokonuje przelewów wyłącznie w formie elektronicznej, dlatego jestem przekonany, że ta usługa sprawdzi się w naszym magistracie. 

Urząd Miejski w Słupsku wciąż podnosi standard obsługi mieszkańców. Od 2016 roku możliwe jest umawianie wizyt w Urzędzie przez internet. Bezpieczne płatności internetowe to kolejny sposób, by wyjść naprzeciw oczekiwaniom swoich Klientów.

– Cieszymy się, że kolejne polskie miasto stawia na rozwój nowoczesnych usług e-administracji – mówi Krzysztof Ambroziak z Blue Media, operatora systemu płatności dla sektora publicznego. Korzyści z rozwiązania odnoszą zarówno mieszkańcy, jak i konkretna jednostka samorządowa: – Informacja o zapłacie jest przekazywana do urzędu w czasie rzeczywistym. Co więcej, urząd nie ponosi żadnych kosztów implementacji, obsługi opłat za czynności urzędowe czy też kosztów prowizji – podkreśla Ambroziak. Podobnie jak w przypadku tradycyjnego przelewu, opłata (w wysokości 1 zł) doliczana jest do transakcji. 

Nowa usługa dedykowana jest tej grupie Klientów, którzy cenią sobie wygodę, a także szybkość i bezpieczeństwo przekazywanych środków pieniężnych. Mieszkańcy Słupska dzięki tej usłudze mają do dyspozycji wszystkie najpopularniejsze formy realizacji transakcji – szybkie płatności za pomocą linku, tzw. Pay by link (takie jak mTransfer, Pekao24 czy płacę z iPKO) oraz kartą płatniczą (VISA, VISA Electron, MasterCard i Maestro).

Według ekspertów z Centrum im. Adama Smitha wprowadzenie płatności automatycznych w polskich urzędach pozwoliłoby oszczędzić nawet 66,5 mln zł rocznie. 

Przeczytaj także:

Fintech

Wdrożenie płatności bez granic. Rozwiązania dla globalnej ekspansji

Odkryj jak nowoczesne technologie takie jak API do płatności zmieniają zarządzanie finansami. Poznaj możliwości, jakie otwierają się dla firm na globalnym rynku

17.05.2024 Czytaj więcej

Fintech

Przetwarzanie kart płatniczych w nowoczesnym e-commerce. Klucz do skutecznych transakcji

Odkryj, jak przetwarzanie kart płatniczych wpływa na płynność i bezpieczeństwo transakcji. Zobacz, jak integracja z systemem Visa może zwiększyć konkurencyjność

10.05.2024 Czytaj więcej

Fintech

Rola autentykacji 3DS w zabezpieczaniu transakcji online

Sprawdź, jak autentykacja 3D Secure (3DS) zabezpiecza transakcje online i buduje zaufanie wśród użytkowników. Poznaj szczegóły integracji z Visa i Mastercard.

26.04.2024 Czytaj więcej