Grupa Blue Media

Jesteśmy dostawcą rozwiązań do obsługi transakcji elektronicznych i identyfikacji klienta: od automatycznych płatności za przejazdy autostradą, po fotoweryfikację tożsamości.

Regulacja i zgody Blue Media S.A.

  • Jesteśmy członkiem Forum Technologii Bankowych przy Związku Banków Polskich.
  • Jesteśmy członkiem Polskiej Organizacji Niebankowych Instytucji Płatności.
  • Mamy status krajowej instytucji płatniczej nadzorowanej przez Komisję Nadzoru Finansowego.
  • Od 2011 roku na podstawie zgody Narodowego Banku Polskiego prowadzimy działalność rozliczeniową i rozrachunkową pod nazwą "System Płatności BlueCash", nadzorowaną przez NBP.
  • Posiadamy certyfikat PCI DSS, umożliwiający przetwarzanie danych kartowych w systemach informatycznych i bramkach płatniczych.

Dane spółek wchodzących w skład Grupy Blue Media

Blue Media S.A.

z siedzibą w Sopocie przy ulicy Powstańców Warszawy 6, kod 81-718.

Spółka została zarejestrowana w Sądzie Rejonowym Gdańsk-Północ VIII Wydział Gospodarczy KRS pod nr 0000320590, NIP 585-13-51-185, REGON 191781561.

Kapitał zakładowy wynosi 2 205 500 złotych (wpłacony w całości).

W skład zarządu Blue Media S.A. wchodzą:
Andrzej Antoń – Prezes Zarządu
Wojciech Murawski - Członek Zarządu
Ewa Woroszył - Członek Zarządu

Jednostki zależne

  • Autopay Mobility Sp. z o.o. z siedzibą w Warszawie
  • Autopay Europe UAB z siedzibą w Wilnie (Litwa)
  • Autopay GmbH z siedzibą w Berlinie (Niemcy)
  • Blue Media LLC z siedzibą w San Jose (California, USA)
  • Autopay RS Sp. z o.o. z siedzibą w Warszawie

Ład korporacyjny

Blue Media S.A., na podstawie uchwał Zarządu oraz Rady Nadzorczej Spółki, od dnia 1 stycznia 2015 r. wdrożyła i stosuje „Zasady ładu korporacyjnego dla instytucji nadzorowanych” określone przez Komisję Nadzoru Finansowego (KNF) w dokumencie, którego treść dostępna jest na stronach internetowych KNF. SPRAWDŹ

Równocześnie Blue Media S.A. informuje, że Rada Nadzorcza Spółki na wniosek Zarządu zaakceptowała odstąpienie od stosowania zasady określonej w § 21 ust. 2 zd. 2 „Zasad Ładu Korporacyjnego dla instytucji nadzorowanych” dotyczącej wyboru przewodniczącego organu nadzorującego przy uwzględnieniu kryterium niezależności.

Zgodnie z § 27 „Zasad Ładu Korporacyjnego dla instytucji nadzorowanych” Rada Nadzorcza Blue Media S.A. dokonała w dniu 23.03.2022 r. oceny stosowania w 2021 r. wdrożonych w Spółce tych zasad, stwierdzając, że w 2021 r. były one przestrzegane przez Spółkę zgodnie z ich treścią, z uwzględnieniem ww. odstąpienia od stosowania zasady określonej w § 21 ust. 2 zd. 2. Rada Nadzorcza Spółki pozytywnie oceniła funkcjonowanie w Spółce w 2021 r. „Zasad Ładu Korporacyjnego dla instytucji nadzorowanych”.

Strategia podatkowa

Informacje o realizowanej strategii podatkowej przez Blue Media za rok podatkowy 2021 ZWIŃ
  1. Procesy oraz procedury dotyczące zarządzania obowiązkami wynikającymi z przepisów prawa podatkowego

    W Blue Media obowiązują „Ramy Wewnętrznego Nadzoru Podatkowego. Strategia podatkowa i Ład podatkowy”, których celem jest opracowanie skutecznego i adekwatnego systemu pozwalającego Blue Media na kontrolę obszaru podatkowego zapewniając zgodność z przepisami w tym zakresie, wymogami sprawozdawczości podatkowej i zarządzanie ryzykiem w tym obszarze.

    Głównym i zasadniczym założeniem Blue Media, w odniesieniu do kwestii podatkowych, jest prawidłowe wywiązywanie się z nałożonych na nią obowiązków podatkowych, w tym w szczególności płacenie podatków i wszelkich innych zobowiązań o charakterze podatkowym w kwocie i w terminach wymaganych przepisami prawa podatkowego. W tym celu, Blue Media posiada odpowiednią strukturę organizacyjną, w tym Biuro Podatków a jej pracownicy posiadają niezbędną wiedzę, doświadczenie i umiejętności zapewniające prawidłowe realizowanie przez Blue Media obowiązków wynikających z przepisów prawa podatkowego. Blue Media korzystała także ze wsparcia podmiotów trzecich, zajmujących się profesjonalnym doradztwem podatkowym.
  2. Dobrowolne formy współpracy z organami Krajowej Administracji Skarbowej

    Blue Media w roku podatkowym 2021 nie była stroną ani nie wystąpiła z wnioskiem o zawarcie umowy o współdziałanie w zakresie podatków z Szefem Krajowej Administracji Skarbowej w rozumieniu art. 20s § 1 ustawy Ordynacja podatkowa oraz nie zawarła, ani nie wystąpiła z wnioskiem o zawarcie uprzedniego porozumienia cenowego w rozumieniu art. 81 pkt 1 ustawy o rozstrzyganiu sporów dotyczących podwójnego opodatkowania oraz zawieraniu uprzednich porozumień cenowych.
  3. Informacja odnośnie realizacji przez Blue Media obowiązków podatkowych na terytorium Rzeczypospolitej Polskiej, w tym o przekazanych do Szefa Krajowej Administracji Skarbowej informacjach o schematach podatkowych

    Blue Media informuje, że w roku podatkowym 2021 terminowo realizowała wszelkie obowiązki wynikające z obowiązujących na terytorium Rzeczpospolitej Polskiej przepisów prawa podatkowego. W szczególności, Blue Media złożyła wszystkie deklaracje podatkowe dotyczące rozliczeń podatkowych za rok podatkowy 2021 oraz uregulowała zobowiązania podatkowe z tytułu:

    • podatku dochodowego od osób prawnych,
    • podatku od towarów i usług,
    • obowiązków płatnika w zakresie podatku od osób fizycznych, a także
    • podatku od nieruchomości.
    Ponadto, Blue Media w roku podatkowym 2021 przekazała do Szefa Krajowej Administracji Skarbowej 9 informacji MDR-1 oraz 8 informacji MDR-3. Wszystkie złożone informacje dotyczyły podatku dochodowego od osób prawnych.
  4. Transakcje z podmiotami powiązanymi

    Blue Media wskazuje, że w roku podatkowym 2021 wypełniła wszystkie ciążące na niej obowiązki związane ze zrealizowanymi transakcjami wynikające z przepisów o cenach transferowych, w tym podejmowała wszelkie działania, aby warunki współpracy z podmiotami powiązanymi oraz w szczególności metoda ustalenia ceny i wysokość wynagrodzenia, były zgodne z zasadą ceny rynkowej wyrażonej w art. 11c ust. 1 ustawy o CIT.

    Ponadto, Blue Media poniżej przedstawia informacje na temat transakcji realizowanych z podmiotami powiązanymi w rozumieniu art. 11a ust. 1 pkt 4 ustawy o podatku dochodowym od osób prawnych. Łączna wartość transakcji w roku podatkowym 2021 przekraczała 5% sumy bilansowej aktywów w rozumieniu przepisów o rachunkowości, ustalonych na podstawie ostatniego zatwierdzonego sprawozdania finansowego.

    Rodzaj transakcji Podmioty powiązane
    Przychody ze sprzedaży towarów i usług Autopay Mobility Sp. z o.o.
    Cloud Services Sp. z o.o.
    BM Property Sp. z o.o.
    BM Research Sp. z o.o.
    Zakup towarów i usług Autopay Mobility Sp. z o.o.
    Cloud Services Sp. z o.o.
    BM Property Sp. z o.o.
    BM Research Sp. z o.o.
    Blue Media LLC
    Brainstorm Sp. z o.o.
    Droplabs Sp. z o.o.
    Legal Geek Sp. z o.o.
    sportbm sp. z o.o.
  5. Działania restrukturyzacyjne

    W roku podatkowym 2021 Blue Media nabyła udziały w Autopay Mobility Sp. z o.o., Droplabs Sp. z o.o., Paytree Sp. z o.o., Blue Media LLC i Autopay GMBH oraz zbyła udziały spółki Polskie Aplikacje Transakcyjne Sp. z o.o. Zostały zbyte również udziały w spółce Droplabs Sp. z o.o. oraz udziały w spółce Symmetrical AI Limited.

    W kwietniu 2022 r. miała miejsce transakcja, w ramach której dotychczasowi akcjonariusze Blue Media, którzy przed dokonaniem transakcji byli łącznie właścicielami 100% akcji w kapitale zakładowym Spółki, dokonali sprzedaży 471 akcji Spółki stanowiących łącznie 11,775% kapitału zakładowego Spółki na rzecz spółki PSC Nominee 4 Limited, która jest spółką celową z grupy kapitałowej Pollen Street Capital.
  6. Informacja w zakresie złożonych wniosków o wydanie interpretacji ogólnej przepisów Blue Media informuje, że w roku podatkowym 2021 nie składała wniosków o wydanie:

    • ogólnej interpretacji podatkowej, o której mowa w art. 14a § 1 Ordynacji podatkowej,
    • interpretacji przepisów prawa podatkowego, o której mowa w art. 14b Ordynacji podatkowej,
    • wiążącej informacji stawkowej, o której mowa w art. 42a ustawy z dnia 11 marca 2004 r. o podatku od towarów i usług, a także
    • wiążącej informacji akcyzowej, o której mowa w art. 7d ust. 1 ustawy z dnia 6 grudnia 2008 r. o podatku akcyzowym.
  7. Informacja w zakresie rozliczeń podatkowych na terytoriach lub w krajach stosujących szkodliwą konkurencję podatkową

    Blue Media informuje, że w roku podatkowym 2021 nie dokonywała rozliczeń podatkowych na terytoriach lub w krajach stosujących szkodliwą konkurencję podatkową wskazanych w aktach wykonawczych wydanych na podstawie art. 11j ust. 2 i na podstawie art. 23v ust.2 ustawy o PIT oraz w obwieszczeniu ministra właściwego do spraw finansów publicznych wydanym na podstawie art. 86a § 10 Ordynacji podatkowej.

Informacje o realizowanej strategii podatkowej przez Blue Media za rok podatkowy 2020 ROZWIŃ

Struktura organizacyjna

Dane osobowe

Dane osobowe Klientów przetwarzamy zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych). Szczegółowe zasady przetwarzania danych osobowych określone są w Polityce prywatności Blue Media S.A.

Rozpatrywanie reklamacji

Każdy klient ma prawo do złożenia skargi, wniosku lub reklamacji dotyczącej usług lub działalności Blue Media S.A. Skargę, wniosek lub reklamację można złożyć:

  • drogą pisemną - osobiście w Spółce lub za pośrednictwem operatora pocztowego, kuriera lub posłańca na adres Spółki: ul. Powstańców Warszawy 6, 81-718 Sopot;
  • drogą elektroniczną - za pośrednictwem formularza reklamacyjnego dostępnego na stronie: pomoc.bluemedia.pl
  • ustnie - telefonicznie pod nr tel. 58 7604 844 w godzinach 7:00 - 22.00 w dni robocze oraz w soboty w godzinach 8:00 – 16:00 lub osobiście do protokołu w Spółce (w godzinach od 8.00 do 16.00 w dni robocze).

W przypadku nieuwzględnienia przez Spółkę roszczeń wynikających z reklamacji dotyczącej usług finansowych, Klientowi przysługuje prawo do wystąpienia z wnioskiem o rozpatrzenie sprawy do Rzecznika Finansowego (https://rf.gov.pl). Rzecznik Finansowy jest podmiotem uprawnionym do pozasądowego rozstrzygania sporów konsumenckich, a także sporów pomiędzy przedsiębiorcami dotyczących świadczenia usług finansowych.

Spory wynikłe ze świadczenia usług płatniczych na wniosek Klienta mogą być również rozstrzygane przez Sąd Polubowny przy Komisji Nadzoru Finansowego (https://www.knf.gov.pl -> zakładka „Sąd Polubowny”).

Szczegółowe informacje dotyczące trybu polubownego rozwiązywania sporów dostępne są na stronie http://www.polubowne.uokik.gov.pl

Klientowi będącemu konsumentem udostępnia się także łącze elektroniczne do platformy ODR, dotyczącej pozasądowego rozstrzygania sporów między konsumentami a przedsiębiorcami: https://ec.europa.eu/odr

Informacje dodatkowe

  1. Blue Media S.A., decyzją Komisji Nadzoru Finansowego z dnia 1 października 2013 r., uzyskała zezwolenie na świadczenie usług płatniczych w charakterze krajowej instytucji płatniczej i została wpisana do rejestru dostawców usług płatniczych pod numerem: IP17/2013.
  2. Blue Media S.A., decyzją Prezesa Narodowego Banku Polskiego Nr 2/2011 z dnia 25 listopada 2011 r., uzyskała zgodę na prowadzenie systemu płatności o nazwie "System płatności BlueCash". Decyzje wydane przez Prezesa NBP dotyczące systemów płatności można znaleźć na stronie NBP. Regulamin Systemu Płatności BlueCash (pdf)
  3. W dniu 27.10.2014 r. Blue Media S.A. uzyskała certyfikat zgodności ze standardem PCI DSS (Payment Card Industry Data Security Standard) wydany przez SC2labs Sp. z o.o., potwierdzający spełnianie przez Spółkę wymagań zapewniających bezpieczeństwo danych w ramach obsługiwanych przez spółkę transakcji realizowanych przy użyciu kart płatniczych.
  4. Blue Media S.A. jest przedsiębiorcą telekomunikacyjnym zarejestrowanym w Rejestrze przedsiębiorców telekomunikacyjnych, prowadzonym przez Prezesa Urzędu Komunikacji Elektronicznej, pod numerem 11050.