Co Twój biznes może zyskać dzięki płatnościom odroczonym za rachunki?

Udostępnij:

Płatności odroczone to dla klientów duży komfort i szansa na efektywniejsze zarządzanie budżetem domowym. Dlatego coraz chętniej wybierają tę metodę płatności – zarówno robiąc zakupy online, jak i opłacając rachunki.

O tym czym są płatności odroczone za rachunki oraz dlaczego klienci tak chętnie po nie sięgają pisaliśmy w jednym z poprzednich artykułów w naszej bazie wiedzy – znajdziesz go tutaj. Dziś chcemy powiedzieć trochę więcej na temat tego, jakie korzyści może przynieść firmie wdrożenie płatności odroczonych.

Zanim zaczniemy, przypomnijmy, w skrócie, czym są płatności odroczone za rachunki...

To forma finansowania należności, dzięki której rachunki klienta są opłacone na czas, a on może zwrócić należność jednorazowo w ciągu 30 dni lub rozłożyć spłatę na raty.

To usługa analogiczna do 'Kup teraz, zapłać później' – z tą różnicą, że dotyczy bieżących płatności za rachunki od dostawców mediów, np. prądu, gazu, czy internetu, a nie zakupów.

Co może zyskać firma wdrażając płatności odroczone?

Wybierając płatności odroczone za rachunki, klient zyskuje możliwość uregulowania ważnej należności na czas, również wtedy, gdy nie ma wystarczającej ilości środków na koncie. Dzięki temu nie ma zaległości, może nieprzerwanie korzystać z danego produktu lub usługi i nie naliczają mu się odsetki lub kary umowne.

Wdrażając płatności odroczone w swojej firmie, przede wszystkim:

  • wychodzisz naprzeciw potrzebom swoich klientów,
  • sprawiasz, że Twoja oferta jest bardziej atrakcyjna,
  • podnosisz swoją konkurencyjność.


  • Taka decyzja to również wymierne korzyści w postaci większej kontroli nad finansami, wyższej płynności finansowej oraz możliwości efektywniejszego zarządzania budżetem.

    Co nie mniej ważne, umożliwiając klientom korzystanie z płatności odroczonych – obniżysz koszty operacyjne i windykacyjne. Należności z faktur będą trafiać na Twoje konto na czas, a Ty będziesz w stanie zredukować środki, które do tej pory były przeznaczane na ściąganie należności.

    Jak przebiega płatność odroczona?

    Patrząc na proces z perspektywy klienta, przebiega on następująco:

  • Otrzymuje nową fakturę w eBOK-u lub na maila – od razu z linkiem do płatności.
  • Wybiera metodę płatności "Payka - zapłać później".
  • Uzupełnia formularz i zatwierdza go logowaniem do swojej bankowości internetowej.
  • Po pozytywnej weryfikacji otrzymuje umowę finansowania, którą zatwierdza kodem SMS.
  • Payka (partner Blue Media) udziela finansowania i opłaca rachunek.
  • Klient spłaca należność w ciągu 30 dni lub rozkłada spłatę na cztery raty.


  • Natomiast z perspektywy firmy, proces jest bardzo prosty – wystawia klientowi fakturę za usługę i umieszcza ją w swoim eBOK-u lub wysyła ją w wiadomości e-mail. Po zleceniu przez klienta płatności metodą "Payka - Zapłać później", niezwłocznie otrzymuje na konto pełną kwotę za fakturę. Na tym kończy się proces.

    Jeżeli interesują Cię Płatności Online Blue Media, w tym płatności odroczone – Payka, i zastanawiasz się na ich wdrożeniem w Twojej firmie – skontaktuj się z nami, a omówimy wszystkie szczegóły.

    Fintech

    Czym jest biometria? Jak zastosowano ją w procesach weryfikacyjnych i autoryzacyjnych? Czy już niedługo będziemy mogli "płacić okiem"? Przekonajmy się...

    19.11.2021 CZYTAJ WIĘCEJ

    Fintech

    Płatności głosowe, płatności automatyczne, biometryczne potwierdzanie płatności... Jakie zmiany czekają nas w płatnościach w nadchodzącej przyszłości?

    12.11.2021 CZYTAJ WIĘCEJ

    Fintech

    Proces przechodzenia z płatności gotówkowych na różne formy bezgotówkowe oraz zwiększenie się zainteresowania zakupami online w Europie trwa od kilku lat.

    29.10.2021 CZYTAJ WIĘCEJ