Rachunki płacą się same. Trzy lata bm.pl

#płatności online #płatności za rachunki #płatności cykliczne

20.04.2017
Udostępnij:

Pierwsze rozwiązania ułatwiające opłacanie rachunków przez internet Blue Media wprowadziła niemal 10 lat temu. Od tamtej pory usługi e-płatności za rachunki zmieniały się wraz z internetowymi nawykami Polaków. W ubiegłym roku za pośrednictwem usług firmy zostało opłaconych prawie 20 mln rachunków.

​Z ubiegłorocznego badania Blue Media „Jak Polacy opłacają rachunki” wynika, że na dobre przyzwyczailiśmy się do szybkiego opłacanie rachunków przez internet. Najczęściej robimy to przelewem, coraz częściej korzystamy także z polecenia zapłaty oraz specjalnych formularzy online.

Biorąc pod uwagę, że średnio opłacamy 7-8 rachunków miesięcznie, regulowanie zobowiązań bywa po prostu czasochłonne i uciążliwe. Co czwarty respondent, biorący udział w badaniu, pytany o powody zapominania o rachunkach, twierdził, że ma ważniejsze sprawy na głowie, a kolejne 23 proc. przyznało, że płacić rachunków po prostu nie lubi lub nieprzyjemne rzeczy odkłada na później.

Zarządzanie rachunkami

Aby ułatwić zarządzanie i opłacanie rachunków przez internet, dokładnie trzy lata temu uruchomiliśmy bm.pl - serwis umożliwiający pobieranie online informacji o rachunkach bezpośrednio od dostawców usług, m.in. prądu, gazu, TV, internetu, czy telefonu (może to być Play, Orange, innogy, PGE, UPC, Cyfrowy Polsat, Vectra lub kilkadziesiąt innych wystawców faktur). 

Bm.pl w imieniu klienta i za jego zgodą pobiera informacje o rachunkach z elektronicznego biura obsługi klienta danego dostawcy usług. Następnie klient otrzymuje powiadomienie e-mail lub sms o nowym rachunku, a także przypomnienie przed i po terminie płatności, jeżeli rachunek nie został opłacony na czas. Za pomocą serwisu można wykonać jedną płatność lub opłacić wszystkie rachunki naraz, wybierając swój bank, saldo bm.pl lub kartę płatniczą. 

Automatyczne opłacanie

Z czasem wprowadziliśmy możliwość automatycznego opłacania rachunków bezpośrednio z poziomu bm.pl. Po zarejestrowaniu się w serwisie oraz podłączeniu swojej karty płatniczej lub zasileniu konta przedpłaconego (saldo bm.pl), klient ustawia rachunki, które chce opłacać automatycznie. W kolejnych terminach płatności faktury klient jest informowany, że wkrótce nastąpi obciążenie karty lub przedpłaconego konta.

Rozwiązanie bm.pl zostało także w ostatnich miesiącach bezpośrednio zintegrowane z elektronicznymi biurami obsługi trzech dostawców: innogy (w sierpniu 2016), Vectra (w styczniu 2017) i UPC (w styczniu 2017). Oznacza to, że po włączeniu przez klienta usługi płatności automatycznych w e-bokach tych dostawców podczas płatności za rachunki, dane niezbędne do aktywacji płatności są automatycznie generowane i transferowane z e-boku dostawcy do serwisu bm.pl w czasie rzeczywistym. Cały proces płatności przebiega zaś za pośrednictwem bm.pl.

Przez ostatnie lata widzieliśmy, jak zmieniają się nawyki płatnicze Polaków. Popularyzacja bezobsługowych płatności za rachunki to tylko kwestia czasu. Już teraz bm.pl notuje wzrost liczby opłaconych rachunków średnio o 25 proc. z miesiąca na miesiąc. Zautomatyzowane płatności z elementem kontroli - w każdej chwili można cofnąć zlecenie płatności automatycznej – są atrakcyjne nie tylko dla klientów, ale także są wspierane przez organizacje kartowe i dostawców usług.

Anna Maraś

Przeczytaj także:

Fintech

Rola autentykacji 3DS w zabezpieczaniu transakcji online

Sprawdź, jak autentykacja 3D Secure (3DS) zabezpiecza transakcje online i buduje zaufanie wśród użytkowników. Poznaj szczegóły integracji z Visa i Mastercard.

26.04.2024 Czytaj więcej

Fintech

Zarządzanie transakcjami płatniczymi w erze cyfrowej. Poradnik dla akceptantów

Poznaj najlepsze praktyki w zarządzaniu płatnościami online. Naucz się, jak zabezpieczyć i optymalizować płatności w Twojej firmie i rozwijać biznes.

19.04.2024 Czytaj więcej

Fintech

Optymalizacja konwersji w sklepie internetowym dzięki autentykacji 3D Secure

Sprawdź, jak 3D Secure (3DS) przyczynia się do zwiększenia konwersji, budowania zaufania klientów i minimalizacji ryzyka chargebacków w sklepach internetowych.

12.04.2024 Czytaj więcej