5 trendów w projektowaniu sklepów internetowych w 2022

#sklepy internetowe #projektowanie #design

Udostępnij:

Planujesz uruchomić swój pierwszy sklep internetowy lub przebudować ten istniejący, by lepiej odpowiadał potrzebom kupujących? Przygotowaliśmy listę kilku najważniejszych trendów w designie stron www. Mamy nadzieję, że okażą się dla Ciebie inspirujące.

Projektując sklep internetowy, należy zastanowić się nad wieloma kwestiami: od zdjęć i filmów, przez fonty, po podział na kategorie, nawigację i przebieg procesu zakupowego. Pamiętaj, że trendy to jedynie wskazówka, inspiracja, a nie gotowy przepis na to, jak stworzyć sklep internetowy. Najważniejsze jest to, żeby serwis był dopasowany do potrzeb Twoich klientów oraz charakteru asortymentu, który sprzedajesz – inaczej prezentuje się ubrania, a inaczej sadzonki roślin.

Zaczynajmy.

1. Minimalizm

Nie jest to nowa technika projektowania, ale aktualnie cieszy się rosnącym zainteresowaniem, głównie dlatego, że pozwala wyeksponować produkt i dotyczące go informacje. Czym charakteryzuje się minimalizm w przypadku projektowania serwisów internetowych? Przede wszystkim:

  • jednolitym (często białym) tłem,
  • wyraźnym tekstem,
  • przestrzenią i szerokimi marginesami,
  • ograniczoną lub achromatyczną kolorystyką,
  • brakiem lub niewielką ilością dodatkowych elementów, takich jak pop-upy.


  • Minimalistyczny design sklepu internetowego pozwala klientom skupić uwagę na ofercie. Jednym z powodów, dla których taka estetyka zyskuje zwolenników, jest to, że jesteśmy na co dzień przeładowani komunikatami i intuicyjnie poszukujemy spokoju i prostoty.

    Jeśli chcesz zobaczyć, jak wyglądają minimalistyczne projekty stron www – zajrzyj do tego katalogu na Awwwards.

    2. Ilustracje

    Bardzo mocny trend już 2021, który będzie zyskiwał na znaczeniu. Autorskie ilustracje są doskonałym sposobem na wyróżnienie się spośród serwisów, w których dominującymi elementami graficznymi są zdjęcia wykupione na różnego rodzaju stockach. Ilustracja pomaga oddać charakter marki i zapaść w pamięć klientów. Ilustracje widoczne w serwisie internetowym mogą się również pojawić na etykietach produktowych lub opakowaniach – dzięki temu identyfikacja wizualna marki będzie spójna i zapamiętywalna.

    3. Asymetria

    Asymetrię stosuje się w designie przede wszystkim po to, by stworzyć wizualne napięcie. Może być ona jednak trudna do opanowania, szczególnie dla niedoświadczonych projektantów. W asymetrycznych projektach znacznie trudniej zachować spójność i zadbać o płynną, intuicyjną nawigację.

    Symetria jest zazwyczaj postrzegana jako harmonijna i stabilna, ale dla niektórych może być nudna i przewidywalna. Asymetryczny układ wydaje się być ciekawszy i bardziej dynamiczny.

    Kiedy warto postawić na asymetrię?

  • Jeżeli nie boisz się poświęcić dodatkowego czasu na poukładanie elementów na stronie.
  • Jeżeli szukasz nietuzinkowego, zabawnego układu, który zaciekawi klientów.


  • 4. Dark mode

    Już w 2021 wiele serwisów udostępniło tę funkcję swoim użytkownikom, były wśród nich również popularne komunikatory. Możliwość włączenia ciemnego trybu to z jednej strony ukłon w stronę osób, które wolą w ten sposób oglądać strony internetowe, a z drugiej szansa na podkreślenie wybranych elementów serwisu. Niektóre produkty wyglądają lepiej na ciemnym tle – łatwiej jest podkreślić ich cechy lub zwrócić uwagę na konkretne detale.

    5. Megamenu

    Rozwiązanie raz uwielbiane, raz krytykowane. Wszystko wskazuje na to, że w 2022 ponownie wróci do łask, szczególnie w przypadku sklepów internetowych, które mają bardzo szeroki asortyment. Niezaprzeczalną zaletą megamenu jest to, że ułatwia klientom poruszanie się po sklepie i odnajdywanie poszukiwanych produktów. Im mniej kliknięć dzieli klienta od produktu, tym lepiej, dlatego megamenu może w wielu przypadkach okazać się bardzo dobrym podejściem.

    Przykład megamenu możesz znaleźć między innymi na stronie Blue Media.

    Menu Blue Media

    Dobrym miejsce do poszukiwania inspiracji są serwisy branżowe, takie jak Behance, Dribble i Awwwards – gdzie znajdziemy kolekcje poświęcone, np. menu, nawigacji, galeriom zdjęć, ładowaniu animacji, stronom kontaktowym, czy fontom. Jeżeli chcesz zobaczyć najlepiej zaprojektowane sklepy internetowe według serwisu Awwwards – zajrzyj do tego artykułu w naszej bazie wiedzy.

    Ecommerce

    Liderem wśród platform e-commerce jest WooCommerce, a tuż za nim plasują się PrestaShop i Shoper.

    20.05.2022 CZYTAJ WIĘCEJ

    Ecommerce

    Marketing w social mediach jest niezastąpioną formą promowania marki, ponieważ umożliwia bezpośredni kontakt z milionami użytkowników.

    19.05.2022 CZYTAJ WIĘCEJ

    Ecommerce

    Media społecznościowe wprowadzają nowe funkcje i formaty, dając tym samym większe pole do popisu w tworzeniu kreatywnych postów.

    17.05.2022 CZYTAJ WIĘCEJ