Black Friday najważniejszym świętem branży ecommerce

#ecommerce #zakupy przez internet #Black Friday

22.11.2017
Udostępnij:

Black Friday to dzień, w którym polskie sklepy internetowe generują jeden z największych poziomów sprzedaży w ciągu całego roku. Według szacunków Blue Media, wartość transakcji dokonanych tego dnia wzrośnie pięciokrotnie w porównaniu do innych dni.

Blue Media swoje szacunki opiera na podstawie obserwacji z ubiegłego roku oraz danych pochodzących ze swojego systemu Płatności Online Blue Media, z którego korzysta ponad 2,6 tys. sklepów internetowych.

Black Friday to piątek po amerykańskim Święcie Dziękczynienia, kiedy to w sklepach ogłaszane są specjalne oferty cenowe na wiele produktów. W Polsce to branża ecommerce wypromowała ideę bardzo dużych promocji, sięgających nawet kilkudziesięciu procent.

- Rok 2017 wydaje się przełomowym, gdy mówimy o Black Friday i akcjach jemu towarzyszących. O ile do tej pory dzień ten dość nieśmiało starał się zagościć na polskim rynku poprzez samodzielne akcje sklepów i marek, o tyle bieżąca edycja czarnego festiwalu zakupów zaowocuje wieloma akcjami tematycznymi popularnych portali zakupowych, skupiających oferty wielu sklepów w jednym miejscu - mówi Paweł Morozowski z drogerii internetowej SuperKoszyk.pl. Sklep przewiduje dziesięciokrotny wzrost liczby zamówień na swoich stronach w związku ze zbliżającymi się promocjami.

Black Friday towarzyszą inne promocyjne dni, takie jak Black Weekend czy Cyber Monday. Dla klientów to okazja, by znaleźć coś dla siebie w niższej cenie, a dla sklepów internetowych jest to czas wzmożonej pracy.

- Pierwsze plany na działania pojawiają się tuż po wakacjach, natomiast faktyczne przygotowania rozpoczynamy z początkiem listopada. Tradycją lat poprzednich, nie organizujemy wyłącznie Black Friday, lecz Black Weekend. Będą to trzy dni specjalnie przygotowanych ofert w promocyjnych cenach z rabatami sięgającymi od -30 do nawet -60%, oraz wyprzedaże, które sięgają nawet do -80% - mówi Izabela Sobolewska z SuperKoszyk.pl.

Z uruchomieniem promocji na tak dużą skalę, a co za tym idzie z dużo większym ruchem na stronie wiąże się sporo wyzwań. - Zeszłoroczny Czarny Piątek był dla nas jednym z najlepszych dni pod względem liczby składanych zamówień, jak i wizyt w naszym sklepie. W związku z tym odpowiednio wcześniej zaopatrujemy się w większe ilości towaru. W tym roku zainwestowaliśmy także w infrastrukturę informatyczną zwiększając moce naszych serwerów. Ponadto nasz magazyn będzie wyjątkowo pracował w sobotę i niedzielę następujące po Black Friday, aby sprawnie obsłużyć wszystkich klientów - mówi Hubert Górecki ze sklepu Cocolita.pl.

Przeczytaj także:

Ecommerce

Proste kroki do optymalizacji cashflow w sklepie online

Zobacz, jak analiza finansowa, zarządzanie zapasami, optymalizacja kosztów i inne strategie przyczyniają się do poprawy płynności finansowej i rozwoju biznesu.

25.04.2024 Czytaj więcej

Ecommerce

Optymalizacja procesu płatności dla zwiększenia konwersji w sklepie internetowym

Dowiedz się, jak uprościć płatności, zaoferować różnorodne metody płatności, zwiększyć bezpieczeństwo i poprawić doświadczenia zakupowe klientów.

25.04.2024 Czytaj więcej

Ecommerce

Jak skutecznie zarządzać sklepem online z domowego biura?

Poznaj strategie i narzędzia, które pomogą Ci zarządzać e-commerce z domowego biura. Dowiedz się, jak utrzymać dyscyplinę i zorganizować idealne miejsce pracy.

22.04.2024 Czytaj więcej