Czego dowiesz się z raportu Google Analytics?

#sklepy internetowe #Google Analytics

Udostępnij:

Podpinając Google Analytics do swojej strony, zyskujesz dostęp do osiemdziesięciu raportów na temat ruchu internetowego i wskaźników konwersji. Dowiesz się, kto odwiedza Twój sklep, jak długo przegląda ofertę i czy podejmuje decyzję o zakupie. To bardzo cenne źródło informacji.

To internetowe narzędzie jest dostępne dla każdego, kto posiada konto w Google. Usługa jest darmowa dla sklepów online, których witryny są odwiedzane miesięcznie nie więcej niż 5 milionów razy. Nawet jeśli tych użytkowników jest więcej, wystarczy skorzystać z usług Google Ads i wtedy firma zostanie zwolniona z opłat.

Jak powstają raporty?

Aby podłączyć swoją stronę internetową do Google Analytics, należy poprosić informatyka o wsparcie lub skorzystać z narzędzia Google Tag Manager. Gdy strona zostanie podpięta do Google Analytics, kod śledzący GATC dokona pomiarów plików cookies. To właśnie w nich znajdują się szczegółowe informacje. Pliki są przetwarzane przez zewnętrzny serwer Google, a następnie powstają gotowe raporty, do których dostęp jest możliwy właśnie przez interfejs Google Analytics. Z raportów może korzystać każdy, komu przyznasz uprawnienia. W każdej chwili masz możliwość dodawania i usuwania użytkowników.

Co zyskasz dzięki Google Analytics?

Google Analytics może przydać się do określenia Twojej grupy docelowej. Znajdują się tam informacje o danych demograficznych i geograficznych użytkowników, co jest pomocne przy określeniu cech Twoich klientów. Więcej na ten temat dowiesz się z artykułu: Jak określić grupę docelową sklepu internetowego?

Wiele cennych informacji znajduje się w zakładce: konwersje. Jest ona kluczowa, szczególnie z punktu widzenia właściciela e-sklepu. Analiza zawartych tam danych, pozwala dowiedzieć się jaki przychód generuje strona internetowa.

Jakie jeszcze funkcjonalności oferuje Google Analytics? Będziesz mieć dostęp do informacji:

  • co użytkownicy robią na Twojej stronie,
  • ilu użytkowników korzysta z witryny,
  • kim są użytkownicy,
  • które kategorie są najpopularniejsze,
  • skąd użytkownicy wchodzą na stronę,
  • czy prowadzone kampanie marketingowe przynoszą rezultaty,
  • w jakich godzinach i dniach najczęściej są dokonywane zakupy.


  • Google Analytics

    Źródło: Pixabay

    Z danych GlobalWebIndex wynika, że ruch z telefonów komórkowych stanowi obecnie ponad połowę czasu spędzanego online. Dlatego w październiku 2020 roku pojawiła się nowa wersja usługi Google Analytics 4, która monitoruje ruch zarówno ze stron internetowych jak i aplikacji. Wcześniej Google analizowało tylko dane przesłane z przeglądarek internetowych na komputerach.

    Segmentacja w Google Analytics

    Jeżeli prowadzisz intensywne kampanie reklamowe, warto sprawdzać czy są skuteczne. Oczywiście pomoże Ci w tym Google Analytics. Segmentacja polega na podzieleniu użytkowników strony na mniejsze grupy, np. użytkowników pochodzących z płatnych działań, czy tych, którzy weszli na stronę bezpośrednio. Tworząc segmenty klientów, dowiesz się na przykład:

  • jaką część stanowi ruch płatny, a jaką ruch bezpłatny,
  • ilu nowych użytkowników przybyło,
  • ile osób trafiło na stronę dzięki reklamom, ale ile bezpośrednio,
  • jaki jest poziom konwersji, a ile odwiedzin nie zakończyło się transakcją,
  • jaki jest współczynnik odrzuceń.


  • Na podstawie uzyskanych raportów, możesz podejmować przemyślane i skuteczne działania, aby ulepszyć swój sklep internetowy. Mając dostęp do ważnych danych, jesteś w stanie poprawić skuteczność witryny i wszelkich kampanii marketingowych. To bezpłatne narzędzie po prostu pomoże Ci osiągnąć cele biznesowe, dlatego zdecydowanie warto je mieć.

    Ecommerce

    Co zrobić, gdy w miejsce początkowej euforii i zapału do pracy pojawia się brak motywacji i wypalenie zawodowe? Jak można sobie pomóc?

    19.10.2021 CZYTAJ WIĘCEJ

    Ecommerce

    Istnieje wiele serwisów, które oferują taką usługę za darmo. Oto lista pięciu z nich – mamy nadzieję, że ułatwi Ci to wybór.

    18.10.2021 CZYTAJ WIĘCEJ

    Ecommerce

    Zgodnie z Right to Repair – klient ma mieć możliwość naprawy urządzenia przez cały okres jego użytkowania, także poza oficjalnym serwisem.

    14.10.2021 CZYTAJ WIĘCEJ