Personal branding w e-commerce

#ecommerce #sprzedaż online #e-biznes #personal branding

15.11.2022
Udostępnij:

Personal brand (marka osobista) to strategia marketingowa polegająca na dążeniu do zbudowania określonego wizerunku, np. eksperta. Mając wykształconą markę osobistą, łatwiej jest rozwijać kolejne biznesy, np. sklep internetowy. Często dzieje się to naturalnie, w odpowiedzi na zaspokojenie potrzeb fanów. Może też być wynikiem skrupulatnie zaplanowanej strategii.

Jak wygląda początek tej strategii? Wyobraź sobie, że kobieta w dojrzałym wieku zachodzi w ciążę i jednocześnie nie rezygnuje ze swojej pracy w korporacji. Postanawia zająć się tworzeniem bloga, aby opisywać, jak zmieniło się jej życie. Jej wpisy stają się bardzo popularne, ze względu na to, że dotyczą pracujących kobiet po czterdziestce, a w sieci zazwyczaj materiały dotyczą młodszych kobiet. Dzięki temu, że jej historie są autentyczne i unikatowe, gromadzi sporę grupę subskrybentek. Po pewnym czasem zaczyna inspirować inne kobiety, które dowiadują się jak łączyć pracę i ciążę w dojrzałym wieku. W związku tym postanawia wykorzystać „ten moment” i otwiera sklep internetowy, w którym sprzedaje eleganckie ubrania dla dojrzałych kobiet w ciąży. Nie musi przejmować się kwestiami promocji, poszukiwania klientów, bo już na to zapracowała jako autorka bloga. Takich przykładów obserwujemy dziś coraz więcej.

Osoby, które stały się rozpoznawalne ze względu na swoją twórczość, wykorzystują moment, aby zdywersyfikować źródło przychodów. To bardzo dobry pomysł, którego błędem byłoby nie wykorzystać. Twórcy mają już rzeszę lojalnych fanów, więc przede wszystkim nie mają bariery wejścia związanej z wybiciem się na rynku, czy pozyskiwaniem klientów. Oto trzy wybrane przykłady wykorzystania personal brandingu do sprzedaży w sklepie internetowym.

Muzyk pod pseudonimem KęKę, prowadzi sklep internetowy, w którym sprzedaje nie tylko swoje płyty, ale również koszulki, bluzy czy akcesoria.

takie-rzeczy-keke
Źródło: www.takierzeczy.com

Grzegorz Dolniak, jeden z najbardziej znanych polskich standuperów również wprowadził do sprzedaży kolekcję autorskich rzeczy. Promuje ją między innymi na swoim profilu na Facebooku. To głównie koszulki, kubki, świece zapachowe, a to, co je wyróżnia to wymyślone przez Grzegorza napisy.

grzegorz-dolniak
Źródło: Facebook

Anna Jaworska zdobyła uznanie, dzięki bezpośrednim relacjom ze swojego życia. Jej opowieści są ciekawe, autentyczne i pełne dowcipu. Korzystając z sympatii, jaką zdobyła w social mediach, postanowiła otworzyć sklep internetowy, w którym sprzedaje wina.

anna-jaworska
Źródło: Facebook

Wyniki sprzedażowe takiego sklepu internetowego mają bezpośredni związek z rozpoznawalnością właściciela. Marki są obdarzane zaufaniem, ze względu na dotychczasowe działania osób, które ją stworzyły. To sprzyja utrzymaniu lojalności, bo konsumenci lubią wiedzieć, jakimi wartościami kieruje się sprzedawca.

Ty też tak chcesz?

Jeśli marzy Ci się zbudowanie sklepu internetowego w oparciu o swoją markę osobistą, musisz przygotować się na czasochłonny proces. Na sukces będziesz musiał pracować miesiącami, o ile nie latami.

W pierwszej kolejności musisz zbudować społeczność i swoją markę osobistą. Możesz ją oprzeć na blogu, karierze muzycznej, czy udziale w inicjatywach społecznych. Najlepiej jest znaleźć niszę, którą możesz wypełnić. Wiele zależy od tego, na czym się znasz – bo wiedza, talent czy kompetencje, są w tym zakresie niezbędne.

Zastanów się jakimi kanałami dotrzesz do odbiorców. Przede wszystkim musisz do perfekcji opanować obsługę social media. Udostępniaj tam bezpłatne materiały, które pozwolą Cię poznać. Możesz wybrać:

  • blog na stronie internetowej
  • kanał na YouTube
  • grupę na Facebooku
  • profil na Instagramie, itp.

  • Mając grupę obserwatorów, czas pomyśleć o tym, czym się interesują i jaki produkt mógłby spełnić ich potrzeby. Jeśli wymyślisz coś, co trafi w ich gusta, możesz liczyć na sukces w niedalekiej przyszłości.


    Zapewnij swoim klientom bezpieczne płatności online

    Aktywuj bramkę płatniczą Autopay i zwiększ konwersję w swoim sklepie internetowym.

    Włącz płatności online i patrz jak Twój biznes rośnie.

    Rola marki osobistej w zwiększaniu efektywności sklepu internetowego

    Jak z pewnością się domyślasz, marka osobista wpływa na efektywne działanie Twojego sklepu. Masz już ugruntowaną pozycję, klienci Ci ufają i wiedzą czego mogą oczekiwać po zakupach w Twoim sklepie. Konsumenci są gotowi w większym stopniu zaufać znanej osobie niż firmie. Dzięki temu zyskujesz przewagę konkurencyjną. Kolejną zaletą jest możliwość łatwiejszego nawiązywania relacji biznesowych z innymi firmami. To w przyszłości pozwoli rozszerzyć ofertę i umożliwi osiągnięcie wyższych przychodów.

    Pamiętaj, że zbudowanie sklepu internetowego na bazie marki osobistej to długie i żmudne zajęcie, gdzie na efekty trzeba czekać. Warto jednak to wyzwanie podjąć, szczególnie jeśli czujesz, że mocna obecność w sieci jest tym, w czym dobrze się odnajdziesz.

    Przeczytaj także:

    Ecommerce

    Jak ułatwić klientom dokonywanie płatności, żeby zwiększyć konwersję?

    Dowiedz się, jak intuicyjny interfejs użytkownika, personalizacja oraz różnorodne opcje płatności przyciągają i zatrzymują klientów, poprawiając wyniki sklepów.

    29.04.2024 Czytaj więcej

    Ecommerce

    Proste kroki do optymalizacji cashflow w sklepie online

    Zobacz, jak analiza finansowa, zarządzanie zapasami, optymalizacja kosztów i inne strategie przyczyniają się do poprawy płynności finansowej i rozwoju biznesu.

    25.04.2024 Czytaj więcej

    Ecommerce

    Optymalizacja procesu płatności dla zwiększenia konwersji w sklepie internetowym

    Dowiedz się, jak uprościć płatności, zaoferować różnorodne metody płatności, zwiększyć bezpieczeństwo i poprawić doświadczenia zakupowe klientów.

    25.04.2024 Czytaj więcej