Pokolenie Silver coraz mocniej obecne w e-commerce

#ecommerce #silver ecommerce #silver economy

Udostępnij:

Wiele marek obawia się seniorów, ponieważ z góry zakładają, że w tym przypadku reklamy internetowe nie przyniosą spodziewanego efektu. Twierdzą, że potencjalni klienci reagują tylko na spoty radiowe i telewizyjne. W rzeczywistości pokolenie Silver coraz częściej robi zakupy w internecie. Eksperci przekonują, że przedsiębiorcy, którzy chcą osiągnąć sukces w e-commerce, powinni wyjść naprzeciw potrzebom osób starszych.

Jakie są potrzeby współczesnych seniorów?

Pokolenie Silver, do którego należą osoby po 55 roku życia, chętnie korzysta z najnowszych technologii. Seniorzy coraz częściej robią zakupy w internecie, dlatego e-sklepy powinny dostosować do nich swoją ofertę. Z danych GUS wynika, że osoby po 60 roku życia stanowią obecnie około 25% populacji, a do 2050 roku liczba najprawdopodobniej wzrośnie do 40%.

Z przywołanego badania wynika, że 39% internautów w wieku 55-64 lat ma konto w mediach społecznościowych, a 94% respondentów chętnie korzysta z bankowości elektronicznej. Przedstawiciele pokolenia Silver potrafią spędzić w internecie nawet 4 godziny dziennie. Zaglądają na portale informacyjne, piszą e-maile i czytają wartościowe artykuły, z których często czerpią inspiracje zakupowe. Kierując przekazy marketingowe do osób 55+, warto odwoływać się w nich nie tylko do zdrowia, rodziny i bezpieczeństwa, lecz także sportu i podróżowania.

Jak budować dobre relacje z seniorami?

Wiele marek zastanawia się, jak skutecznie dotrzeć do przedstawicieli pokolenia Silver. Eksperci zalecają, aby w reklamach, katalogach, czy ulotkach pojawiali się szczęśliwi i energiczni seniorzy. Osoby dojrzałe zazwyczaj lubią spędzać czas aktywnie, dlatego wizerunek schorowanego, przygnębionego seniora może ich zniechęcić. Marketingowcy zachęcają, żeby w kampaniach reklamowych pojawiali się również reprezentanci kilku pokoleń. W ten sposób marki pokażą, że nie narzucają określonych ról społecznych.

Sklepy online, które kierują swoją ofertę do seniorów, powinny pamiętać, że ich potencjalni klienci dysponują nie tylko dużym doświadczeniem życiowym, lecz także rynkowym. Szukając produktu, zwracają przede wszystkim uwagę na jakość, a cena ma drugorzędne znaczenie. Ponadto osoby dojrzałe nie przywiązują się do marki tak mocno, jak młodsze pokolenie. Kładą nacisk na trwałość i praktyczność produktu, w związku z tym warto uwzględnić wspomniane cechy w momencie tworzenia strategii marketingowej.

Preferencje zakupowe pokolenia Silver

Aby przekonać seniorów do zakupów w danym sklepie, należy zadbać o to, aby cały proces był łatwy i wygodny. Z raportu e-Izby “Omni-Commerce. Kupuję wygodnie 2021” wynika, że płatność za pobraniem, najczęściej przy użyciu karty płatniczej, nadal cieszy się dużą popularnością. Specjaliści przypuszczają, że z takiej możliwości korzystają głównie seniorzy, którzy po raz pierwszy zdecydowali się na zakupy przez internet. Kiedy poczują się pewniej w świecie e-commerce, najprawdopodobniej sięgną po kolejne udogodnienia, takie jak płatności cyfrowe.

Z przeprowadzonych badań wynika również, że osoby w starszym wieku zazwyczaj korzystają z komputera stacjonarnego lub laptopa podczas zakupów online. To oznacza, że właściciele sklepów online powinni zadbać o to, by te dobrze się prezentowały na wspomnianych urządzeniach oraz były intuicyjne w obsłudze.

Jak przekonać silver generation do zakupów online?

Z kolei raport “Odpowiedzialny e-commerce 2021” e-Izby pokazuje, że 54% respondentów z pokolenia Silver zwraca uwagę, czy wybrany sprzedawca jest społecznie odpowiedzialny. Zazwyczaj ankietowani pytają o opinię swoich znajomych i czytają komentarze innych klientów. Ze wspomnianego raportu wynika również, że 48% przedstawicieli generacji Silver zgłosiłoby firmie, że prowadzone przez nią działania są szkodliwe dla środowiska lub sprzeczne z zasadami etyki.

Warto również zaznaczyć, że 62% respondentów przywiązuje uwagę do bezpiecznego połączenia ze sklepem internetowym. Sprawdzają, czy dana strona ma zainstalowany certyfikat SSL, dzięki czemu ich dane nie trafią w niepowołane ręce. Ponadto 54% ankietowanych uważa, że sklepy online powinny uczyć, jak bezpiecznie kupować przez internet. Warto również zauważyć, że 51% seniorów za najbardziej uciążliwe uznają zabezpieczenie przesyłki folią bąbelkową.

Kryzys demograficzny i starzenie się społeczeństwa sprawiają, że silver generation, znane również jako srebrne pokolenie, odgrywa coraz większą rolę w branży e-commerce. Właściciele sklepów internetowych, którzy chcą wyróżnić się spośród konkurencji, powinny dostosować swoje działania do seniorów. Dojrzali konsumenci doskonale wiedzą, czego chcą, dlatego należy postawić na wysoką jakość produktów.

Ecommerce

Liderem wśród platform e-commerce jest WooCommerce, a tuż za nim plasują się PrestaShop i Shoper.

20.05.2022 CZYTAJ WIĘCEJ

Ecommerce

Marketing w social mediach jest niezastąpioną formą promowania marki, ponieważ umożliwia bezpośredni kontakt z milionami użytkowników.

19.05.2022 CZYTAJ WIĘCEJ

Ecommerce

Media społecznościowe wprowadzają nowe funkcje i formaty, dając tym samym większe pole do popisu w tworzeniu kreatywnych postów.

17.05.2022 CZYTAJ WIĘCEJ