Rekordowy Black Friday. 100 proc. więcej transakcji i 100 proc. dostępności

#zakupy przez internet #Black Friday

Udostępnij:

Liczba transakcji w kilku tysiącach sklepów obsługiwanych przez Płatności Online Blue Media w ostatni Black Friday była niemal 100 proc. wyższa niż rok wcześniej analogicznego dnia. Mimo wyraźnie wzmożonego ruchu i liczby transakcji, systemy płatnicze Blue Media nie odnotowały nawet 1 sekundy przerwy.

Zakupowe szaleństwo związane z Black Friday to nie tylko czas żniw dla e-sklepów. To również ważny sprawdzian dla operatorów płatności - ich serwerów i systemów, które muszą obsłużyć wzmożony ruch związany ze świętem zakupów. 

Z analiz wykonanych przez specjalistyczną firmę monitorującą systemy płatnicze Monit24.pl wynika, że dostępność działania Płatności Online Blue Media - odpowiadających za przyjmowanie i realizację płatności w sklepach internetowych - w okresie tegorocznego Black Friday wyniosła 100% dla płatności pay-by-link oraz 100% dla płatności kartami. Oznacza to, że przez całą dobę nie było ani sekundy przerwy w dostępności systemów płatniczych Blue Media.

- W e-biznesie musi nienagannie grać wiele elementów. Dostępność serwisu i systemu płatności - która na co dzień wydaje się oczywista - w okresie wzmożonego ruchu potrafi boleśnie zweryfikować plany sprzedażowe. Ryzyko utraty zainteresowanych zakupem konsumentów z powodu problemów technicznych - i to mimo zainwestowanych w kampanię sporych środków - jest największym koszmarem internetowych sprzedawców - zauważa Krystian Wesołowski, Head of Sales w Blue Media.

O czym zapomina e-commerce?

Zdaniem eksperta Blue Media, e-commerce powinien uczyć się od sektora bankowego dywersyfikacji ryzyka. Duży biznes w sieci, realizujący obrót powyżej kilkunastu milionów miesięcznie, powinien zastanowić się nad zbudowaniem zapasowych rozwiązań dla kluczowych procesów. Jednym z nich są właśnie płatności online. Pomimo, iż dla wielu sklepów są usługą generyczną to odpowiadają za ostatnią milę w procesie sprzedaży. Straty wynikające z problemów technologicznych są policzalne.

- Aby zobrazować taką sytuację posłużę się autentycznym przykładem z jednego z obsługiwanych przez nas sklepów. Tylko 30 minut niedziałania systemu płatności w godzinach największej sprzedaży to - biorąc pod uwagę średni dzienny obrót i marże - strata na poziomie 8500 zł - zauważa Krystian Wesołowski.

Ecommerce

Drobne, lecz przemyślane prezenty, mogą być dobrym sposobem na umocnienie relacji z klientami. Można je traktować jako element opieki posprzedażowej.

26.10.2021 CZYTAJ WIĘCEJ

Ecommerce

Istnieje narzędzie, która umożliwia rozpoczęcie sprzedaży online bez budowy sklepu internetowego. Wyjaśniamy jak działa i jak można zacząć z niego korzystać.

25.10.2021 CZYTAJ WIĘCEJ

Ecommerce

Co zrobić, gdy w miejsce początkowej euforii i zapału do pracy pojawia się brak motywacji i wypalenie zawodowe? Jak można sobie pomóc?

19.10.2021 CZYTAJ WIĘCEJ