Czym są płatności Apple Pay? 

#płatności online #Apple Pay

Udostępnij:

Popularność płatności mobilnych systematycznie rośnie. Z danych zebranych przez serwis cashless.pl wynika, że na koniec 2020 r. klienci banków z Polski mieli dodanych ponad 4,7 mln kart do różnego rodzaju mobilnych płatności zbliżeniowych.

Jedną z takich metod płatności jest właśnie Apple Pay – systemem płatności mobilnych, który umożliwia płacenie w sklepach (również internetowych) za pomocą iPhone’a lub Apple Watcha. Jest alternatywą plastikowej karty płatniczej, czy kredytowej oraz gotówki. Apple Pay obsługuje karty kredytowe i debetowe kilkunastu banków w Polsce – zarówno karty Visa, jak i Mastercard.

Bezpieczeństwo Apple Pay

Aby zacząć korzystać z Apple Pay, klient musi wcześniej dodać dane swojej karty w aplikacji Wallet na urządzeniu z systemem operacyjnym iOS. Podczas transakcji Apple Pay wykorzystuje jedynie numer przypisany konkretnemu urządzeniu i unikalny kod transakcji. Są one uwierzytelniane dwupoziomowo za pomocą Face ID lub Touch ID. To oznacza, że nawet jeśli telefon zostanie skradziony, nie ma obaw, że ktoś go użyje do zlecenia płatności. Internauci szczególnie doceniają fakt, że numer karty nigdy nie jest przechowywany na urządzeniu, na serwerach Apple, nie mają do niego dostępu nawet sprzedawcy.

Zdaniem specjalistów, płatności Apple Pay są bezpieczniejszee niż te z użyciem karty zbliżeniowej. A to właśnie bezpieczeństwo jest, obok wygody, jednym z kluczowych czynników wpływających na wybór tej, a nie innej metody płatności (więceej o najpopularniejszych formach płatności dowiesz się z tego artykułu).

Kto może korzystać z Apple Pay?

Na całym świecie już prawie miliard ludzi posiada iPhone'a. Natomiast doliczając sprzęty takie jak MacBook, czy Apple Watch, okazuje się, że ze sprzętu tego producenta korzysta aż 1,4 miliarda użytkowników. Podobnie jest w Polsce, gdzie z roku na rok wzrasta popularność sprzętów Apple. IPhone’y sprzedają się znacznie lepiej niż w przeszłości.

Z danych Canalys wynika, że liczba użytkowników iPhone’a wzrosła o 110 procent w skali rok do roku. Obecnie 9 procent polskich użytkowników, posiada sprzęt uznanego producenta. Jesteśmy coraz zamożniejszym społeczeństwem i można spodziewać się, że liczba fanów marki Apple będzie systematyczmie rosła. To oznacza, że płatności Apple Pay będą coraz bardziej popularne i dlatego warto je wdrożyć w swoim serwisie internetowym.

Serwis Cashless dokonał analizy, z której wynika, że od lipca do września 2020 roku, w Polsce, dokonano prawie 90 milionów płatności z wykorzystaniem Apple Pay, Google Pay, Garmin Pay, Fitbit Pay i HCE. Nie są to jednak pełne dane, ponieważ nie wszystkie placówki bankowe udostępniają takie informacje. Porównując te dane rok do roku, okazuje się, że nastąpił 77-procentowy wzrost zainteresowania mobilnymi metodami płatności. Z pewnością wpływ miała na to pandemia koronawirusa, ale nie tylko. Producenci cały czas udoskonalają aplikacje, aby płatności były coraz łatwiejsze i wygodniejsze w obsłudze.

Jak wdrożyć Apple Pay w sklepie internetowym?

Już miliony sprzedawców doceniło tę formę płatności. Jeśli i Ty chcesz do nich dołączyć, musisz wiedzieć, że to nic trudnego. Apple Pay jest prosta do skonfigurowania. Jeśli przyjmujesz już płatności kartami kredytowymi i debetowymi, wystarczy, że skontaktujesz się ze swoim dostawcą usług płatniczych. Płatności Apple Pay są jedną z licznych metod dostępnych w ramach bramki płatności Blue Media ( tu znajdziesz więcej informacji).

Gdy skonfigurujesz już płatności Apple Pay – poinformuj swoich klientów, że mają do dyspozycji nową metodę płatności. Pobierz logo Apple Pay i umieść je w widocznym miejscu w swoim serwisie internetowym (np. na podstronie dotyczącej płatności i dostawcy). Pożyteczne może być również opublikowanie krótkiej instrukcji obsługi płatności Apple Pay. Dzięki temu klienci, którzy nie znają tej metody, przekonają się o tym, jak łatwo ją stosować.

W jaki sposób Twoi klienci mogą płacić z Apple Pay?

Płatności Apple Pay nie wymagają zakładania konta, aktywacji, czy wypełniania długich formularzy. Wymagają tylko jednorazowego dodania kart (debetowych, kredytowych lub przedpłaconych) do aplikacji Wallet. Bank weryfikuje informacje i decyduje, czy można używać karty z usługą Apple Pay. Po pozytywnej weryfikacji Twój klient może korzystać z Apple Pay i komfortowo płacić za zakupy – bez konieczności każdorazowego uzupełniania danych. Jest to możliwe, dzięki funkcji Face ID lub Touch ID.

W sklepie internetowym proces płatności wygląda w ten sposób, że klient po wyborze produktów i metody wysyłki, przechodzi do płatności i wybiera usługę Apple Pay. Zostaje przekierowany na stronę operatora płatności z domyślnie zaznaczonym polem Apple Pay. Następnie potwierdza transakcję, skanując odcisk palca lub twarz – i gotowe.

Jeśli zdecydujesz się wdrożyć usługę, klienci docenią fakt, że mogą szybko i bezpiecznie płacić za zakupy w Twoim sklepie. Ten rodzaj płatności szczególnie interesuje młode osoby, jeśli więc asortyment Twojego sklepu jest skierowany właśnie do nich – nie zwlekaj z wdrożeniem Apple Pay.

Ecommerce

Pandemia naruszyła precyzyjnie działający łańcuch dostaw oparty o żeglugę towarową i politykę cenową. Przed 2020 r. transport typowego kontenera z chińskiego portu do Europy kosztował nawet 10 razy mniej niż obecnie.

30.07.2021 CZYTAJ WIĘCEJ

Ecommerce

Przemyślana identyfikacja wizualna jest sposobem na wyróżnienie się, a biorąc pod uwagę, że w Polsce jest aktualnie ok. 90 000 sklepów internetowych – konkurencja jest duża.

29.07.2021 CZYTAJ WIĘCEJ

Ecommerce

Obsługa posprzedażowa to szereg działań, które mają spowodować, że więź z klientem zostanie utrzymana. Sprawdź, jak ją prawidłowo zorganizować.

27.07.2021 CZYTAJ WIĘCEJ