Dlaczego warto prowadzić blog przy sklepie internetowym?

#sprzedaż online #pozycjonowanie

Udostępnij:

Bez względu na to, co sprzedajesz, blog w domenie Twojego sklepu przyniesie Ci sporo korzyści: lepsze pozycjonowanie w wyszukiwarkach internetowych, budowanie wizerunku eksperta w swojej dziedzinie, a przede wszystkim zwiększenie liczby potencjalnych klientów odwiedzających Twoją stronę.

Jak wynika z informacji Demand Metric, sklepy internetowe, które mają blog, uzyskują aż 67 proc. więcej odwiedzających niż firmy, które blogów nie posiadają. Blog to narzędzie marketingowe, które – o ile jest dobrze zarządzane – może przynieść długoterminowe korzyści niskim kosztem.

Czym jest blog firmowy?

Blog to uzupełnienie strony internetowej, które ma być źródłem wartościowej dla klienta treści. Najczęściej o charakterze informacyjnym, często w formie porad i rozwiązań na pojawiające się w obszarze danej działalności najczęstsze pytania.

Prowadzisz internetową kwiaciarnię? Zasugeruj swoim klientom, jak właściwie pielęgnować kwiaty. Masz sklep ze zdrową żywnością? Napisz o jej odpowiednim przechowywaniu, wartościach odżywczych, czy wykorzystaniu w codziennym menu.

Blog może byź miejscem, gdzie będziesz odpowiadać na pytania, które potencjalni klienci mogą wpisać w wyszukiwarce – istnieje spora szansa, że użytkownicy szukający informacji na dany temat przy okazji zapoznają się z Twoją ofertą. W końcu aż 80 proc. z nas docenia poznanie konkretnej marki przez wartościowe treści, które ta publikuje – dowiadujemy się z Demand Metric.

Długa lista korzyści

Korzyści, które przynosi Twojemu sklepowi rzetelnie i strategicznie prowadzony blog jest długa. My skupiamy się na tych najważniejszych.

1. Pozyskanie ruchu na stronie

W pozyskaniu ruchu organicznego pomoże stworzenie listy fraz kluczowych – im bardziej szczegółowych, tym lepszych. Dzięki ich umiejętnemu wyszukaniu i późniejszemu użyciu we wpisach, polepszysz pozycję Twojej domeny w wynikach wyszukiwania (przede wszystkim w Google). Dzięki temu zwiększasz szansa, że liczba potencjalnych klientów trafiających na Twoją stronę z Google znacznie wzrośnie.

Zwróć jednak uwagę, by blog był przede wszystkim wartościowy i opierał się na rzetelnych źródłach, a celem wpisów nie było jedynie wykorzystanie fraz kluczowych.

Jeśli chcesz lepiej zrozumieć, jak szybciej rosnąć w wynikach wyszukiwarki Google przeczytaj nasz poradnik Pozycjonowanie jako jeden z elementów strategii marketingowej sklepu internetowego.

2. Prezentacja produktów

Buduj świadomość marki w oparciu o blog – pisz o swoich produktach i usługach jako o rozwiązaniach na możliwe problemy.

Sprzedajesz outdoorowy sprzęt sportowy? Przygotuj tekst o tym, jak nie zmarznąć na campingu. Napisz o kilku sposobach na utrzymanie ciepła, a przy okazji poleć swoje namioty i śpiwory. Skup się na korzyściach – tym, co wyróżnia Twoje produkty spośród konkurencji. Spraw, by marka Twojego sklepu kojarzyła się z dobrą jakością.

3. Opisanie zastosowania produktów

Nie zawsze zastosowanie Twoich produktów musi być oczywiste, nie zawsze też jest jednoznaczne. I tu z pomocą przychodzi blog. Poświęć kilka swoich tekstów na opisanie sposobów użytkowania Twoich produktów lub usług – im ich więcej, tym większa szansa, że użytkownik strony zamieni się w jej klienta.

4. Inspirowanie klientów

Podążaj za nowymi trendami w Twojej dziedzinie i regularnie podrzucaj swoim czytelnikom inspiracje. Przygotowuj modne i różnorodne zestawienia – zarówno w formie graficznej, jak i tekstowej. Sprzedając meble lub akcesoria ogrodowe stwórz wpisy, w których przedstawisz gotowe ciekawe aranżacje z produktami, które oferujesz. Pamiętaj, że bardzo ważną rolę w przypadku inspiracyjnych artykułów odgrywają zdjęcia i inne materiały graficzne (np. infografiki).

5. Kreowanie się na eksperta

Czytelnicy nie oczekują już tylko samego produktu, ale i eksperta, który w konkretnym obszarze im doradzi. Jeżeli masz wiedzę na dany temat – podziel się nią. Blog to świetny sposób na budowanie własnej marki i jej rozpoznawalności. Posiadając swoją grupę odbiorców treści blogowych, zwiększasz szansę, że staną się Twoimi stałymi klientami.

Więcej o kreowaniu się na eksperta przeczytasz w naszym wpisie Bądź jak Elon Musk i dziel się swoją ekspercką wiedzą.

6. Odciążenie Działu Obsługi Klienta

Na blogu pisz wprost o swoich produktach i usługach – o ich zastosowaniu, konserwacji i obsłudze. Staraj się myśleć, jak potencjalny klient – jakie pytania może mieć odnośnie do Twojej oferty? Co może wymagać dodatkowego objaśnienia? Tworząc serię praktycznych wpisów na blogu, odciążysz Dział Obsługi Klienta, usprawnisz komunikację z użytkownikiem i, bez wątpienia, wzmocnisz jego zaufanie do marki.

Buduj relacje

Mniej formalny język, spersonifikowane i wartościowe treści przyciągają nie tylko nowych czytelników na Twoją stronę, ale także są elementem budowania długotrwałych relacji z potencjalnymi klientami. Bądź szczery, staraj się uczciwie i kompleksowo odpowiadać na pytania klientów, a jest ogromna szansa, że za to Ci się odwdzięczą… kolejnym zakupem.

Ecommerce

Pandemia naruszyła precyzyjnie działający łańcuch dostaw oparty o żeglugę towarową i politykę cenową. Przed 2020 r. transport typowego kontenera z chińskiego portu do Europy kosztował nawet 10 razy mniej niż obecnie.

30.07.2021 CZYTAJ WIĘCEJ

Ecommerce

Przemyślana identyfikacja wizualna jest sposobem na wyróżnienie się, a biorąc pod uwagę, że w Polsce jest aktualnie ok. 90 000 sklepów internetowych – konkurencja jest duża.

29.07.2021 CZYTAJ WIĘCEJ

Ecommerce

Obsługa posprzedażowa to szereg działań, które mają spowodować, że więź z klientem zostanie utrzymana. Sprawdź, jak ją prawidłowo zorganizować.

27.07.2021 CZYTAJ WIĘCEJ