Jak automatyzacja płatności i jej działania mogą wpłynąć na sprzedaż w Twojej firmie?

#płatności online #płatności automatyczne #automatyzacja

03.11.2023
Udostępnij:

Płatności automatyczne dają firmom większą kontrolę nad przychodami, a z klientów zdejmują obowiązek pamiętania o terminach płatności. Każda faktura za usługę ma zwykle inny termin płatności, a z pomocą płatności automatycznych zobowiązania opłacają się same.



Co drugi respondent przyznaje, że zdarza mu się zapominać o zapłaceniu rachunków lub opłaca je po terminie – wynika z raportu Jak płacimy rachunki przygotowanego na zamówienie Autopay.

Niezapłacone rachunki to nie tylko zmartwienie klientów, ale problem dla przedsiębiorców. Rozwiązaniem jest wprowadzenie płatności automatycznych.


Czym są płatności automatyczne?


Istotą płatności automatycznych jest brak konieczności wprowadzania każdorazowo danych karty płatniczej lub danych do autoryzacji przelewu np. BLIKiem. Po jednorazowych podaniu danych, autoryzacja transakcji i obciążenie wybranego kanału płatności nastąpi automatycznie.

Płatności automatyczne realizowane są na dwa sposoby:

Bezobsługowe płatności cykliczne (recurring payment) – klient jest informowany o zbliżającym się obciążeniu karty. Autoryzację transakcji przeprowadza operator płatności.

Płatności jednym kliknięciem (one click payment) – klient w uproszczonej formie potwierdza zamiar płatności klikając przycisk 'Zapłać' w sklepie internetowym lub aplikacji mobilnej.

Klienci korzystający z płatności automatycznych zwolnieni są z obowiązku pamiętania o uregulowaniu należności. Po aktywacji usługi, faktury będą opłacać się same. Dzięki temu można zapobiegać np. naliczeniu dodatkowych opłat za opóźnienie przelewu czy karom umownym za niewykonanie ich w wyznaczonym terminie.


Jak płatności automatyczne pomagają w sprzedaży i wspierają biznes


Jeżeli jesteś przedsiębiorcą sprzedającym online musisz zaoferować szeroki wybór form cyfrowych płatności, które pozwolą zainteresowanym wygodnie zapłacić za zamówienie. Nie tylko dlatego, że systematycznie spada liczba osób korzystających z płatności przy odbiorze lub wypełniających przelew online. Dziś możliwość wyboru płatności automatycznej jest jedną z podstawowych usług decydujących o powodzeniu sprzedaży. Płatności automatyczne są coraz popularniejszą formą płatności rachunku za energię, internet, telewizję kablową czy doładowania telefonów.

Płatności automatyczne nazywane również płatnościami subskrypcyjnymi, szczególnie sprawdzają się przy cyklicznych zakupach u tego samego dostawcy w przypadku subskrypcji oprogramowania, platform e-learningowych czy streamingowych; abonamentu usług medycznych, karnetów na siłownię; prenumeraty e-prasy, cyfrowych książek czy innych stałych zleceń jak usługi kurierskie zwykle na identyczną kwotę. W przypadku produktów fizycznych sprzedawanych online dotyczą stałych abonamentowych zamówień np. kawy, diety pudełkowej, karmy dla zwierząt czy środków higienicznych.

Już sześciu na dziesięciu Polaków korzysta z usług subskrypcyjnych – wynika z badania Autopay, model subskrypcyjny zyskał na popularności podczas pandemii. Połowa klientów korzystających z modelu abonamentowego wybiera go z uwagi na wygodę i łatwość korzystania oraz wygodę opłacania należności – wynika z badania Finanse w czasach inflacji z 2023 r.


Płatności automatyczne na rynku e-commerce


Wygodne i nowoczesne płatności automatyczne online są podstawą prowadzenia sprzedaży przez internet. Korzysta z nich kilkadziesiąt tysięcy sklepów internetowych w Polsce, zintegrowanych z najpopularniejszymi platformami e-commerce.

Firmy świadczące automatyczne płatności, jak Autopay, oferują dostęp do wszystkich rodzajów płatności: karty płatnicze, płatności mobilne, przelewy online czy BLIK. Szybko też reagują na zmiany rynkowe poszerzając wachlarz dostępnych metod o najnowsze, jak np. Google Pay czy Apple Pay.

Obecnie konsumenci najczęściej korzystają z płatności BLIK, zaraz za nimi plasują się szybkie przelewy online i płatność kartą Z kolei płatności mobilne zyskują na popularności, ponieważ coraz więcej osób kupuje za pomocą smartfonów. Rośnie również powszechność płatności odroczonych (BNPL).

Operatorzy płatności systematycznie poszerzają zakres usług, szczególnie, gdy nowe metody pozwalają w sposób wygodny, automatycznie regulować zobowiązania. Dotyczy to nie tylko płatności za zakupy czy rachunki, ale też np. opłat za przejazdy płatnymi odcinkami autostrad. Korzystają z tego właściciele dużych flot czy mniejszych firm opłacając automatycznie przejazdy kierowców czy płacąc za parking.

W przypadku aplikacji Autopay Mobility usługa dostępna jest w wybranych lokalizacjach w największych miastach oraz na kilkudziesięciu myjniach w kraju. Warto zwrócić uwagę na dynamicznie rozwijający się sektor osób prowadzących działalność nierejestrowaną. Korzystając z tego trybu początkujący sprzedawcy mogą zweryfikować pomysł na biznes bez konieczności ponoszenia inwestycji finansowych. Dla nich Autopay również stworzył możliwość pobieranie płatności automatycznych online.


Korzyści z płatności cyklicznych


Jakie korzyści płyną dla przedsiębiorców oferujących klientom możliwość uruchomienia płatności automatycznych?

  • Firmy zyskują większą kontrolę nad przychodami.
  • Regularne opłacanie faktur daje gwarancję płynności finansowej.
  • Perspektywa stałych wpływów, zwłaszcza w przypadku zakupów abonamentowych.
  • Płatności cykliczne podnoszą ściągalność należności.
  • Proces płatności przebiega w pełni automatycznie.
  • Płatności spływają na konto sprzedawcy w najbliższej sesji rozliczeń międzybankowych.
  • Klienci nie muszą pamiętać o terminowym zlecaniu płatności.

Kluczowym elementem wdrażania płatności automatycznych jest jego uproszczony i czytelny dla klienta proces – zarówno wtedy, kiedy klient go włącza, jak również wtedy, gdy chce z płatności (lub usług subskrypcyjnych) zrezygnować.


Chcesz podnieść konwersję w swoim sklepie?

Uruchom niezawodne Płatności Autopay

Zacznij pobierać płatności

Przeczytaj także:

Ecommerce

Optymalizacja procesu płatności dla zwiększenia konwersji w sklepie internetowym

Dowiedz się, jak uprościć płatności, zaoferować różnorodne metody płatności, zwiększyć bezpieczeństwo i poprawić doświadczenia zakupowe klientów.

25.04.2024 Czytaj więcej

Ecommerce

Proste kroki do optymalizacji cashflow w sklepie online

Zobacz, jak analiza finansowa, zarządzanie zapasami, optymalizacja kosztów i inne strategie przyczyniają się do poprawy płynności finansowej i rozwoju biznesu.

25.04.2024 Czytaj więcej

Ecommerce

Jak skutecznie zarządzać sklepem online z domowego biura?

Poznaj strategie i narzędzia, które pomogą Ci zarządzać e-commerce z domowego biura. Dowiedz się, jak utrzymać dyscyplinę i zorganizować idealne miejsce pracy.

22.04.2024 Czytaj więcej