Jaki jest współczesny konsument?

#pozyskiwanie klienta #sprzedaż online #sklepy internetowe

Udostępnij:

Znając odpowiedź na to pytanie, łatwiej Cię będzie dobrać odpowiednie strategie, kanały i narzędzia, dzięki którym trafisz do serc lub rozumów potencjalnych klientów.

Zachowanie klienta jest w głównej mierze uzależnione od tego, w jakim jest wieku. Jeżeli Twoimi klientami są głównie osoby w wieku od 22 do 42 lat, to warto, abyś poznał, czym charakteryzuje się „pokolenie Millenium”.

Millenialsi

Millenialsi to pokolenie Y, czyli osoby urodzone między 1980 a 2000 rokiem. Nazywa się ich również pokoleniem cyfrowym – nie bez powodu. Są oswojeni z nowinkami technologicznymi, aktywnie korzystają z internetu i często dokonują zakupów online. Cechuje ich duża pewność siebie, wysokie mniemanie o swoich umiejętnościach, przekonanie o własnej wyjątkowości, nadmierne oczekiwania oraz silna awersja wobec krytyki.

Osoby z tego pokolenia mają problem z myśleniem autonomicznym i wyrobieniem sobie własnych poglądów, często wiedzy szukają w odmętach internetu. Patrząc na to jakimi są klientami, można wyróżnić cztery charakterystyczne cechy: narcyzm, mobilność, pośpiech i indywidualność. Świetnie opisała je Barbara Stawarz-Garcia w książce pt. „Content marketing i social media” (więcej o książkach, które powinien przeczytać każdy właściciel sklepu internetowego znajdziesz w tym artykule).

Co charakteryzuje współczesnego klienta?

  • Narcyzm – współcześni konsumenci mają większą potrzebę dzielenia się swoimi przeżyciami z resztą świata. Świadczy o tym przede wszystkim powszechna obecność w mediach społecznościowych. Czują się wtedy dowartościowani i spełnieni. Takie osoby lubią marki, które myślą podobnie. Dzielą się wiadomościami w różnych internetowych kanałach. Warto tę wiedzę wykorzystać i wzmocnić działania w social mediach.

  • Mobilność – osoby w średnim wieku cały czas są w zasięgu sieci – czy to w domu, w pracy, czy na wakacjach. Sporadycznie zdarza się, że są offline. To wiele ułatwia właścicielom sklepów internetowych, bo dzięki temu mogą do nich dotrzeć w każdej chwili, czy to za pośrednictwem social mediów, SMS-a, czy e-maila. Wyzwaniem może być jedynie przyciągnięcie uwagi klienta w sytuacji szumu informacyjnego.

  • Pośpiech – pokolenie Y nie przywiązuje uwagi do wartości, historii, tradycji. Nie tędy droga podczas planowania kampanii reklamowych. Liczy się dynamizm w działaniu, natychmiastowy efekt i zmienność. Te aspekty z łatwością można wykorzystać w przekazie, np. tekście blogowym reklamującym sprzęt sportowy: „Triki jak wzmocnić biceps w trzy dni”.

  • Indywidualizm – receptą na pozyskanie współczesnego klienta jest kastomizacja, czyli dostosowywanie produktów i usług do jego indywidualnych potrzeb. Duże znaczenie ma wpływanie na emocje, próby utożsamiania klienta z marką. Sposobem na dotarcie do klientów tym środkiem są limitowane promocje dla wybranych grup klientów, spersonalizowane newslettery, itp.

  • Jeżeli Twoja oferta jest skierowana do innej grupy docelowej, przeczytaj nasz artykuł o pokoleniu silver, które jest coraz wyraźniej obecna na rynku e-commerce.

    Jak prowadzić sprzedaż, mając tę wiedzę?

    Mamy sytuację rynkową, w której to klienci dyktują warunki. Nie można ich traktować jednakowo. Trzeba wziąć pod uwagę, jakie mają oczekiwania – a następnie je spełnić. Będzie to o wiele łatwiejsze, jeśli nie zapomniałeś lekcji, o tym Jak określić grupę docelową sklepu internetowego?

    Ecommerce

    Czasami z pozoru nieistotne rzeczy mogą mieć znaczący wpływ na działanie sklepu internetowego i jego odbiór przez klientów. Sprawdź, na co zwrócić uwagę.

    17.10.2022 CZYTAJ WIĘCEJ

    Ecommerce

    Liderem rynku jest Amazon, największym sektorem moda, a Francuzi najchętniej zamawiają produkty z dostawą do domu oraz handlują używanymi rzeczami.

    30.09.2022 CZYTAJ WIĘCEJ

    Ecommerce

    Wysoka inflacja, rosnące raty kredytów i rachunki za energię zmuszają wiele osób do przesuwania wydatków na późniejszy, bardziej dogodny termin.

    29.09.2022 CZYTAJ WIĘCEJ