Konwersja – czym jest i jak można ją podnieść?

#płatności online #konwersja #sprzedaż online

29.11.2022
Udostępnij:

Konwersja jest jednym z najważniejszych współczynników mierzonych przez właścicieli sklepów internetowych. To od niej, w dużej mierze, zależy ostateczny wynik sprzedażowy i wysokość zysków. Czym jest, jak ją mierzyć i jak ją zwiększyć? Przyjrzyjmy się temu.

💡 Nie masz pewności czym jest konwersja? Konwersją nazywa się określone, oczekiwane działalnie podjęte przez potencjalnego klienta. W przypadku sklepu internetowego, o konwersji mówi się najczęściej w momencie, gdy odwiedzający dokona zakupu. Jednak konwersją może być również rejestracja, zapis do newslettera, pobranie pliku, zapis na webinar – wszystko zależy od tego, jaki cel podejmowanych działań przyjmiemy.

W tym artykule skupimy się na konwersji typowej dla e-commerce, czyli tej, która zachodzi w momencie, gdy odwiedzający sklepinternetowy dokonuje zakupu i staje się klientem.


Konwersja – co na nią wpływa?

Jeżeli zastanawiasz się, co możesz zrobić, żeby podnieść konwersję w swoim sklepie online – mamy dla Ciebie kilka podstawowych działań, które zdecydowanie warto podjąć.


Jasna prezentacja oferty

Zadbaj o to, żeby osoby odwiedzające Twój sklep internetowy nie miały wątpliwości co sprzedajesz, na jakich warunkach i w jakiej cenie. Nie ma tu miejsca na dwuznaczności lub obietnice bez pokrycia. Jasna oferta i atrakcyjne warunki sprzedaży to podstawa. Otwarta komunikacja z klientem przekłada się na zaufanie z jego strony.


Odpowiednie przedstawienie produktu

Mów otwarcie o jakości produktów, stosowanych materiałach, procesie i miejscu produkcji; przedstaw cechy produktów przez pryzmat korzyści, jakie odniesie klient, gdy je kupi. Zadbaj o wysokiej jakości zdjęcia i ciekawe opisy produktów.

💡 Więcej informacji o tym, jak zoptymalizować kartę produktu w sklepie internetowym znajdziesz w podlinkowanym artykule.


Intuicyjna nawigacja

Jeszcze na etapie prac projektowych zastanów się, które informacje będą ważne dla Twoich klientów i umieść je w tzw. "topie" strony – czyli u samej góry. Ułatw klientom przechodzenie do karty konkretnego produktu, wracanie do listy wszystkich produktów (lub do wybranej kategorii), dodawanie do koszyka, sprawdzanie warunków i kosztów dostawy (ukrywanie tych informacji często jest źródłem frustracji u klientów).


Rekomendacje innych klientów

O tym, jak dużą rolę w procesie decyzyjnym odgrywają rekomendacje pisaliśmy już kilkukrotnie. Z badań wynika, że klienci kierują się opinią innych, wybierając zarówno sam produkt, jak i sklep, w którym go kupią. Dlatego warto zadbać o opinie nt. sklepu np. w mediach społecznościowych i Google, a te dotyczące samych produktów umieścić na stronie sklepu internetowego.

💡 Więcej informacji o tym, jak zwiększyć sprzedaż dzięki rekomendacjom znajdziesz w podlinkowanym artykule.


Bramka płatnicza jako sposób na podniesienie konwersji

Przebieg procesu zakupowego i sama płatność również mają ogromne znaczenie dla wskaźnika konwersji. Projektując te procesy, należy pamiętać o kilku żelaznych zasadach. Przede wszystkim dokonanie zakupu powinno być maksymalnie proste i szybkie. Po drugie – klient powinien mieć możliwość złożenia zamówienia bez rejestracji (jeżeli zależy Ci na rejestracji – przedstaw klientowi korzyści, jakie z niej wynikają, np. dostep do historii zakupów, możiwość śledzenia zamówienia, itd.). Po trzecie – klient powinien móc zapłacić z wykorzystaniem swojej ulubionej metody płatności, w przeciwnym razie może nawet zrezygnować z zakupów. Nie ma jednej metody płatności, która pasuje wszystkim, dlatego warto wybrać bramkę płatniczą, która obsługuje wszystkie najpopularniejsze formy płatności, takie jak: BLIK, szybkie przelewy, Google Pay, Apple Pay, czy płatności odroczone.

💡 Więcej informacji o tym, jak dobrze zaprojektowany proces płatności może podnieść konwersję znajdziesz w podlinkowanym artykule. Omawiamy w nim najważniejsze rozwiązania, jakie zastosowaliśmy w najnowszej wersji bramki płatniczej Blue Media i wskazujemy konkretne rozwiązania, jakie należy wdrożyć w sklepie internetowym w kontekście procesu płatności.

Z naszej bramki płatniczej korzysta już kilkadziesiąt tysięcy sklepów internetowych, dlatego stale udoskonalamy nasze rozwiązania, po to, by nasi partnerzy mogli osiągać coraz lepsze wyniki sprzedażowe. Najnowsza wersja bramki, która jest dostępna m.in. dla posiadaczy sklepów na PrestaShop, wyróźnia się maksymalnie uproszczonym procesem płatności, dostępnością najbardziej konwersyjnych metod płatności i wbudowanymi funkcjami analitycznymi.


Podsumowanie

Mamy nadzieję, że pojęcie konwersji jest już dla Ciebie jasne. W przypadku e-commerce oznacza podjęcie przez klienta działania, na którym zależało sprzedawcy, czyli konwersja = zakup. Na współczynnik konwersji w sklepie internetowym wpływa bardzo dużo czynników – od designu, przez nawigację i wygląd karty produktowej, po atrakcyjne metody płatności online i wygodną dostawę.



Chcesz zdobyć więcej praktycznej wiedzy?

Sięgnij po nasz poradnik dla e-commerce

Pobierz za darmo

Przeczytaj także:

Ecommerce

Jak dokładnie działa spingo i jakie korzyści przynosi?

Dowiedz się, jak płatności BNPL mogą zwiększyć konkurencyjność Twojego sklepu, poprawić konwersję i budować lojalność klientów, minimalizując ryzyko finansowe.

07.05.2024 Czytaj więcej

Ecommerce

Płatności odroczone PayPo – z korzyścią dla klienta i sklepu

Przekonaj się dlaczego klienci coraz chętniej wybierają płatności odroczone i sprawdź, co możesz zyskać uruchamiając tę metodę płatności w swoim sklepie internetowym.

06.05.2024 Czytaj więcej

Ecommerce

Jak rozwiązać problemy techniczne z bramkami płatniczymi?

Poznaj rozwiązania na przerwy w dostępności, problemy z integracją, opóźnienia w rozliczeniach i zapewnij płynność płatności w Twoim sklepie internetowym.

30.04.2024 Czytaj więcej