Live commerce – jakie daje możliwości?

#sprzedaż online #live commerce

17.01.2022
Udostępnij:

Tworzenie ankiet, udostępnianie transmisji, pobieranie czy zapraszanie gości – live’y mają wiele różnych opcji. Jeśli zdecydujesz się na tę formę contentu, koniecznie zapoznaj się z dodatkowymi opcjami transmisji na żywo na Facebooku.

W poprzednim poradniku: Live’y sprzedażowe – jak się do nich przygotować? wyjaśniliśmy, czym są transmisje i jakie są zalety nagrywania video na żywo. Tym razem wyjaśniamy, jakie dodatkowe funkcje mają live’y.

1. Komentarze

W momencie, kiedy transmisja już się rozpocznie, w kolumnie po lewej stronie pojawią się komentarze. Warto je monitorować, a także odpowiadać na nie w czasie rzeczywistym. W ustawieniach możesz zdecydować, kto może komentować transmisję – wszyscy odbiorcy, obserwujący, patroni. Pamiętaj, że komentować mogą tylko osoby, które mają konta co najmniej dwa tygodnie. Każdy kolejny komentarz mogą opublikować po upływie 10 sekund.

W menu rozwijanym również masz możliwość zarządzania komentarzami. Można wybrać różne ustawienia, np. usuwać lub ukrywać niechciane wypowiedzi. Ciekawą funkcją jest możliwość przypięcia komentarza w dolnej części transmisji. W ten sposób możesz promować pozytywne opinie lub zachęcać do dyskusji. Aby przypiąć komentarz, kliknij i wybierz opcję Przypnij ten komentarz.

2. Monitorowanie

Po włączeniu transmisji przewiń ekran w górę, aby zobaczyć większy podgląd i kluczowe wskaźniki. Jeśli przewiniesz w dół, zobaczysz dodatkowe zakładki, np. statystyki. Klikając w okienko Wskaźniki, będziesz mógł rozwiązać problemy z transmisją, jeśli się pojawią.

3. Pobieranie transmisji wideo

Nie każdy może w czasie rzeczywistym uczestniczyć w live’ie, dlatego warto pobrać transmisję, a następnie opublikować ją na swoim koncie. Aby to zrobić, należy kliknąć w prawym górnym roku trzy kropki (…) i wybrać opcję Pobierz Video.

4. Zaproszenie gościa

Firmy często zapraszają gości, aby porozmawiać na temat dotyczący branży, w której działają. Takie rozmowy ekspertów są wartościowe i pozytywnie odbierane przez widzów. Aby kogoś zaprosić, należy skorzystać z opcji: Transmisja na żywo z. Pamiętaj, że w transmisji na żywo może brać udział tylko jeden gość.

Jak informuje Facebook, strony mogą korzystać z funkcji Transmisja na żywo z w przypadku profilu, natomiast nie jest to możliwe w przypadku innej strony. Wtedy, aby skonfigurować funkcję, należy przewinąć ekran do górnej części strony, kliknąć ikonę Live pod pozycją Utwórz post. Następnie wybrać opcję Rozpocznij transmisję wideo na żywo. W kolejnym kroku trzeba wybrać ikonę Transmisji gościa na dolnym pasku. W obszarze Twoi widzowie przełącz, aby zaakceptować Zaproszenia do dołączenia. Później już tylko podczas transmisji na żywo widzowie będą mogli skorzystać z opcji prośby o dołączenie, która spowoduje wysłanie prośby do strony. Ty jako właściciel strony będziesz mógł prośbę zatwierdzić i zezwolić gościowi na dołączenie do transmisji.

5. Karta Na żywo i Wydarzenie

Jeżeli zależy Ci, aby widzowie mogli bez problemu dowiedzieć się o Twojej transmisji, warto na stronie zamieścić Kartę Na żywo. Zawiera ona informacje o transmisjach na żywo, w tym tych zaplanowanych, bieżących oraz minionych. Po jej uaktywnieniu będzie znajdowała się obok zakładek: Strona główna, Informacje, Wydarzenia.

Aby dodać taką kartę, należy wejść w Ustawienia strony, a następnie wybrać Szablony i karty. U dołu strony kliknąć Dodaj kartę, a w obszarze Na żywo wybrać Dodaj kartę.

Aby natomiast utworzyć wydarzenie na stronie, należy dodać link do witryny firmy zewnętrznej organizującej wydarzenie. Wtedy użytkownicy dowiedzą się, gdzie się ono rozpocznie.

6. Ankiety na żywo

Dobrym pomysłem na zaangażowanie odbiorców jest udostępnienie ankiety. Dostępne są ankiety z dwoma, trzema lub czterema opcjami odpowiedzi. Możesz zdecydować, w którym momencie transmisji ankieta ma się pojawić. Przed i podczas transmisji masz szansę opublikować nawet kilka ankiet.

Aby utworzyć ankietę na żywo, musisz wejść w ustawienia narzędzia Live Producer. Kliknij Interaktywność, a następnie Ankiety. Wypełnij formularz i zaplanuj, jak ma wyglądać Twoja ankieta, a następnie rozpocznij transmisję na żywo w lewym dolnym rogu. Aby ankieta wyświetliła się w transmisji, kliknij Ankiety i wybierz wcześniej przygotowaną sondę. Po wybraniu opcji Opublikuj ankietę, będzie ona widoczna w trybie podglądu transmisji wideo na żywo.


To oczywiście tylko wybrane funkcjonalności live’ów. Jeśli interesują Cię dodatkowe opcje, warto zapoznać się z informacjami na stronie Centrum pomocy dla firm Facebooka: Transmisje na żywo – informacje | Centrum pomocy Facebook Business.

Przeczytaj także:

Ecommerce

Proste kroki do optymalizacji cashflow w sklepie online

Zobacz, jak analiza finansowa, zarządzanie zapasami, optymalizacja kosztów i inne strategie przyczyniają się do poprawy płynności finansowej i rozwoju biznesu.

25.04.2024 Czytaj więcej

Ecommerce

Optymalizacja procesu płatności dla zwiększenia konwersji w sklepie internetowym

Dowiedz się, jak uprościć płatności, zaoferować różnorodne metody płatności, zwiększyć bezpieczeństwo i poprawić doświadczenia zakupowe klientów.

25.04.2024 Czytaj więcej

Ecommerce

Jak skutecznie zarządzać sklepem online z domowego biura?

Poznaj strategie i narzędzia, które pomogą Ci zarządzać e-commerce z domowego biura. Dowiedz się, jak utrzymać dyscyplinę i zorganizować idealne miejsce pracy.

22.04.2024 Czytaj więcej