Szybkie zwroty w ecommerce

#ecommerce #płatności online #zwroty

17.11.2016
Udostępnij:

Wygodny i najlepiej darmowy zwrot zakupionego towaru to wartość, której od e-sklepów oczekują klienci – wynika z badania Blue Media. Odpowiadając na tę potrzebę Płatności Online Blue Media oferują sklepom gotowe rozwiązanie, które upraszcza i przyspiesza obsługę zwrotów.

​Dla 36 proc. kupujących online możliwość szybkiego i łatwego zwrotu towaru to jeden z kluczowych czynników, jakie biorą pod uwagę przy wyborze danego sklepu. W ciągu roku odsetek osób, które zwracają na to uwagę, wzrósł o 3 punkty procentowe.

Cena produktu jest i jeszcze długo będzie decydującym czynnikiem wyboru sklepu. Mimo to coraz więcej sklepów zdaje sobie sprawę, że nie da się już wygrywać tylko ceną. Dlatego coraz częściej oferują swoim klientom możliwość wygodnego, a czasem darmowego zwrotu towarów. Wpływ na to miały posunięcia dużych graczy e-commerce, którzy przyzwyczaili do tego e-konsumentów i uczynili z tego swoją przewagę rynkową – zauważa Krystian Wesołowski z Blue Media, operatora Płatności Online Blue Media.

Zwrot pieniędzy

Sklepy internetowe, które chcą uprościć i przyspieszyć obsługę zwrotów, mogą skorzystać z prostego narzędzia oferowanego przez Płatności Online Blue Media. Rozwiązanie pozwala na zwrot pieniędzy częściowy np. w przypadku, kiedy klient odesłał tylko część produktów z zamówienia czy zmianę kanału zwrotu, np. w przypadku, kiedy klient nie korzysta już z danego banku, karty czy aplikacji. Zwrot pieniędzy może być również realizowany w czasie rzeczywistym – Blue Media jako operator systemu międzybankowych przelewów ekspresowych ma w tym ogromne doświadczenie – oraz na zasadzie rozliczenia „jeden do jednego”.

Płatności Online Blue Media umożliwiają zlecenie zwrotu w sposób wygodny dla sklepu, oferując pełną paletę rozwiązań. Korzystając z nowoczesnego panelu administracyjnego Blue Media, poprzez specjalnie przygotowany Web-Services, który można zintegrować z dowolnym dedykowanym oprogramowaniem, z wykorzystaniem gotowych modułów dla oprogramowania open source np. Magento, a wkrótce w ramach usług „white label” np. Płatności Shoper czy Płatności Shoplo.

Zasady zwrotu towaru

Zgodnie z obowiązującymi przepisami, kupujący online ma prawo do odstąpienia od umowy w terminie 14 dni i zobowiązuje się do zwrotu towaru w ciągu kolejnych 14 dni. W praktyce jednak sklepy, które słyną ze sprawnej obsługi zwrotów oferują wydłużony zwrot towaru (nawet przez rok). Nawet jeśli konsumenci rzadko korzystają z tej możliwości – bo w praktyce zależy im na szybkim zwrocie pieniędzy – to docenią taki ukłon w ich stronę.

Realia rynkowe nauczyły e-konsumentów, że mogą liczyć na darmową wysyłkę zakupionych produktów. Nie dziwi zatem, że teraz oczekują od e-sklepów, że te wezmą na siebie także ewentualne koszty odesłania zakupionego towaru. O ile darmowy zwrot bywa nieodłączną częścią modelu biznesowego wielu dużych sklepów, to w przypadku małych i średnich podmiotów to rozwiązanie trzeba dobrze przeanalizować. Na początek wystarczy wyliczyć średni miesięczny lub roczny odsetek obsługiwanych przez sklep zwrotów, by oszacować koszty wprowadzenia możliwości darmowego zwrotu towarów.

Przeczytaj także:

Ecommerce

Proste kroki do optymalizacji cashflow w sklepie online

Zobacz, jak analiza finansowa, zarządzanie zapasami, optymalizacja kosztów i inne strategie przyczyniają się do poprawy płynności finansowej i rozwoju biznesu.

25.04.2024 Czytaj więcej

Ecommerce

Optymalizacja procesu płatności dla zwiększenia konwersji w sklepie internetowym

Dowiedz się, jak uprościć płatności, zaoferować różnorodne metody płatności, zwiększyć bezpieczeństwo i poprawić doświadczenia zakupowe klientów.

25.04.2024 Czytaj więcej

Ecommerce

Jak skutecznie zarządzać sklepem online z domowego biura?

Poznaj strategie i narzędzia, które pomogą Ci zarządzać e-commerce z domowego biura. Dowiedz się, jak utrzymać dyscyplinę i zorganizować idealne miejsce pracy.

22.04.2024 Czytaj więcej