User Generated Content w 2024 w sklepie internetowym. Trendy i praktyki

#marketing #USG #User Generated Content

11.01.2024
Udostępnij:

Sklepy internetowe chcąc zdobyć zaufanie klientów i zwiększać sprzedaż korzystają z różnych sposobów i narzędzi. Jednym z nich jest wykorzystanie User Generated Content (UGC), czyli treści dotyczących sklepu, produktu lub usługi, tworzonych przez użytkowników – klientów.

Jak sklepy zachęcają klientów do tworzenia treści? W poniższym tekście znajdziesz najlepsze praktyki w obszarze UGC wykorzystywane przez sklepy internetowe. Część z nich to znane Wam działania, inne to rozwijające się trendy. Istotny wpływ mają na to nowe technologie i sztuczna inteligencja, która znajdują zastosowanie również w tym obszarze.


Praktyki i trendy: User Generated Content w sklepie internetowym


By takie treści powstały, konieczne jest stworzenie warunków, które to umożliwią. Jak o to zadbać?

  • Recenzje i oceny produktów: Klienci zastanawiając się nad kupnem produktu w sklepie internetowym często sugerują się opiniami innych użytkowników. Dlatego tak istotna jest możliwość dodawania ocen i recenzji produktów w naszym sklepie. Warto zachęcać odwiedzających naszą stronę do zapoznania się z recenzjami produktu i dodawania swoich.

  • Nagradzanie aktywnych klientów: Na liczbę recenzji i gotowość do oceny produktów i usług korzystnie wpływają rabaty lub inne korzyści wynikające z dodawania opinii – chociażby programy lojalnościowe.

  • Moderowanie opinii i dyskusji na temat sklepu i produktów: Dbając o opinię, warto moderować dyskusje na temat sklepu czy oferowanych produktów. To buduje też relacje z klientami i pozwala rozwiewać wątpliwości dotyczące zamówień. Warto zastanowić się nad skorzystaniem z monitoringu mediów, który automatycznie wyszukuje w internecie wzmianki związane z naszym sklepem internetowym. To pozwala błyskawicznie reagować, budować wiarygodność i często spotyka się z życzliwością ze strony klientów i klientek.

  • Statystyki dotyczące użytkowników: Zaufanie można budować poprzez prezentowanie liczby klientów, którzy zakupili dany produkt i udostępnianie wybranych opinii z mediów społecznościowych na stronie głównej Twojego sklepu.

  • Integracja zdjęć i wideo autorstwa klientów w sklepie internetowym i kanałach społecznościowych: warto rozważyć dodawanie najwyższej jakości treści, stworzonych przez klientów, na stronie produktu lub usługi. Może to być np. unboxing produktu, czyli wideo nagrane przez użytkownika i prezentujące wyczekiwany produkt ze sklepu internetowego. Warto zadbać, by klienci oznaczali lub wspominali Twój sklep, dlatego należy pamiętać o udostępnianiu takich treści w swoich kanałach. To dobry sposób, by pokazać jak produkt wygląda w rzeczywistości i dodatkowo zachęcić użytkowników do dzielenia się opiniami.

  • Konkursy, inspiracje, wyzwania: Często zachęca się klientów do udziału w wyzwaniach oraz demonstrowania sposobów zastosowania zakupionego produktu, prosi się o pomysły na hasło związane z waszym sklepem czy oragnizuje konkurs na nazwę właśnie wprowadzanego do oferty produktu. Najlepsze pomysły mogą być nagradzane, by zwiększyć liczbę osób zainteresowanych udziałem w akcji. Istotne jest również udostępnianie w social mediach treści, w których oznaczono Twój sklep.

  • Hashtagi, oznaczenia w social mediach: Oznaczanie zdjęć hashtagami związanymi ze sklepem internetowym, zakupionym produktem lub usługą np. przy okazji pisania recenzji, tagowanie marki sklepu etc. – są świetnym sposobem na poszerzania zasięgu dotarcia z nasza ofertą.

  • Krótkie formy wideo w social mediach (Instagram, TikTok): Jako że w social mediach kilkudziesięciosekundowe formy wideo są najpopularniejsze, warto zadbać o tego typu treści na kontach Twojego sklepu. Takie formy wideo są najbardziej angażujące dla odbiorców.

  • Rozszerzona i wirtualna rzeczywistość: Na znaczeniu zyskiwać będzie AR i VR, czyli rozszerzona i wirtualna rzeczywistość. Część sklepów internetowych rozwija narzędzia umożliwiające “przymierzenie” konkretnego produktu przed ekranem monitora lub smartfona. Możliwe, że część klientów będzie chciała się podzielić nowymi doświadczeniami zakupowymi z innymi użytkownikami, co przyczyni się do powstania kolejnych treści.

  • Personalizacja i wykorzystanie AI: Wykorzystanie sztucznej inteligencji w sklepie internetowym może służyć do automatycznego przygotowania spersonalizowanej oferty dla klienta, np. na podstawie historii zakupów. To z kolei może zwiększyć poziom zadowolenia klientów i przyczynić się do większej liczby interakcji.
    AI może być ponadto wykorzystywana na różne sposoby – np. do analizy dużych zbiorów danych UGC w celu lepszego zrozumienia preferencji klientów i dostosowania oferty do ich potrzeb.

Podsumowanie


W 2024 roku User Generated Content wciąż będzie istotnym narzędziem promocji dla sklepów internetowych, pomagającym zdobywać zaufanie klientów i zwiększać sprzedaż. Recenzje, nagradzanie aktywnych klientów i moderowanie opinii, pozostają ważnymi elementami strategii marketingowych. Trendy, takie jak rozwijające się technologie, personalizacja i wykorzystanie sztucznej inteligencji, umożliwiają tworzenie bardziej spersonalizowanych doświadczeń zakupowych. Sklepy internetowe powinny również nadal stawiać na oznaczenia, konkursy i krótkie formy wideo w social mediach, aby angażować klientów.


Płatności online dla sklepów internetowych

Wybierz bezpieczne i niezawodne płatności Autopay i rozwiń swój biznes online

Zacznij pobierać płatności

Przeczytaj także:

Ecommerce

Jak ułatwić klientom dokonywanie płatności, żeby zwiększyć konwersję?

Dowiedz się, jak intuicyjny interfejs użytkownika, personalizacja oraz różnorodne opcje płatności przyciągają i zatrzymują klientów, poprawiając wyniki sklepów.

29.04.2024 Czytaj więcej

Ecommerce

Proste kroki do optymalizacji cashflow w sklepie online

Zobacz, jak analiza finansowa, zarządzanie zapasami, optymalizacja kosztów i inne strategie przyczyniają się do poprawy płynności finansowej i rozwoju biznesu.

25.04.2024 Czytaj więcej

Ecommerce

Optymalizacja procesu płatności dla zwiększenia konwersji w sklepie internetowym

Dowiedz się, jak uprościć płatności, zaoferować różnorodne metody płatności, zwiększyć bezpieczeństwo i poprawić doświadczenia zakupowe klientów.

25.04.2024 Czytaj więcej