Karta produktu – co musi koniecznie zawierać?

#ecommerce #zdjęcia produktowe #opisy produktów #karta produktu

09.10.2023
Udostępnij:

Od jakości kart produktowych zależy konwersja w sklepie internetowym. To tam klient szuka informacji o produkcie. Od tego jak je zaprezentujesz zależy czy osoba odwiedzająca sklep zdecyduje się złożyć zamówienie. W tym artykule przedstawimy kluczowe aspekty optymalizacji karty produktu, aby zwiększyć wskaźniki konwersji w Twoim sklepie internetowym.


Atrakcyjny wygląd karty produktu, jasny opis, wyraźne CTA, recenzje, informacje o dostawie, multimedia oraz optymalizacja SEO to kluczowe elementy, które pomogą przekonać klientów do zakupu. Omówmy je szczegółowo.


Zdjęcia są najważniejsze


Wizualna atrakcyjność karty produktu jest kluczowa, a największy wpływ mają na nią zdjęcia. Dlatego staraj się przedstawić produkt w najlepszych możliwych kadrach, z odpowiednim oświetleniem i ostrością. Pokaż produkt z różnych perspektyw, aby klienci mogli zobaczyć go z każdej strony. Dodaj funkcję przybliżania zdjęć, dzięki czemu można dokładnie przyjrzeć się nawet najmniejszym detalom produktu. To pomaga w lepszym zrozumieniu wyglądu i funkcji produktu.

💡 Jeżeli chcesz dowiedzieć się więcej o tym, jak robić dobre zdjęcia produktowe – zajrzyj do podlinkowanego artykułu.


Jasny opis produktu

Opis produktu powinien dostarczać klientom istotnych informacji i zachęcać do zakupu. Dlatego powinien być jasny i łatwy do zrozumienia. Unikaj zawiłych zdań i trudnych terminów, chyba że są one konieczne. Wyróżnij najważniejsze cechy produktu i podkreśl korzyści, jakie niesie dla klienta. Odpowiedz na pytanie: "Co zyskam, kupując ten produkt?" Informuj klientów o dostępności produktu. Jeśli produkt jest dostępny tylko w ograniczonych ilościach, podkreśl to. Jeśli to możliwe, podziel się historią produktu, jego unikalnymi cechami lub sposobem produkcji. To może zainteresować klientów.

💡 Jeżeli chcesz dowiedzieć się więcej o tym, jak przygotować skuteczy opis produktu – zajrzyj do podlinkowanego artykułu.


Wyraźne CTA (Call to Action)


Przyciski "Dodaj do koszyka" lub "Kup teraz" mają bardzo duży wpływ na to, czy klient złoży zamówienie. Upewnij się, że przyciski są widoczne od razu po wejściu na kartę produktu. Użyj kontrastujących kolorów, które przyciągną uwagę. Teksty na przyciskach powinny być jasne i zachęcające. Umieść przyciski w strategicznych miejscach na stronie, na przykład pod opisem produktu lub obok zdjęcia. Więcej na temat CTA, dowiesz się z artykułu: Jak stworzyć CTA, które naprawdę działa?


Recenzje i opinie


Recenzje i opinie klientów są ważne dla budowania zaufania i przekonywania do zakupu. Zadbaj o to, żeby były dobrze widoczne na karcie produktu. Zachęcaj klientów do pozostawiania opinii poprzez prosty i wyraźny formularz opinii. Możesz także oferować nagrody lub rabaty za zostawienie oceny. Pokazuj ogólną ocenę produktu na stronie głównej karty produktu, aby klient miał szybki wgląd w opinie innych i mógł wyciągnąć wnioski, czy ocena jest wystarczająco przekonująca.


Informacje o dostawie i zwrotach


Transparentność w kwestii dostawy i zwrotów buduje zaufanie klientów. Dlatego wyraźnie informuj klientów o kosztach dostawy. Podawaj przewidywany czas dostawy, aby klienci wiedzieli, kiedy mogą spodziewać się produktu. Opisz jasno, jakie są zasady i procedury zwrotów. Im bardziej transparentne, tym lepiej. Przy okazji zapoznaj się z najnowszymi trendami: Dostawa w e-commerce – dobre praktyki w 2023 r.


Zawartość multimedialna


Wprowadzenie zawartości multimedialnej w karcie produktu może znacznie zwiększyć zaangażowanie klientów. Karta produktu to doskonałe miejsce aby pokazać walory produktu w innowacyjny sposób. Przygotuj krótkie filmy prezentujące produkt w użyciu. To może pomóc klientom zrozumieć, jak produkt działa i jakie korzyści niesie. Jeśli produkt ma złożoną konstrukcję lub potrzebuje specjalnej obsługi, stwórz instrukcje wideo, które pomogą klientom w korzystaniu z produktu. Jeśli to możliwe, użyj animacji 3D, aby pokazać produkt z różnych kątów i w ruchu. To może być szczególnie przydatne dla produktów technicznych.


Optymalizacja pod kątem SEO


Optymalizacja pod kątem SEO jest niezbędna, aby Twoja karta produktu była widoczna w wynikach wyszukiwania. Wykorzystaj słowa kluczowe związane z produktem, w tym główne słowo kluczowe, takie jak np. „pralka ładowana od góry” . Użyj go w tytule, nagłówkach i opisie. Upewnij się, że treść w karcie produktu nie jest plagiatem. Unikaj powielania treści z innych źródeł, np. ze strony producenta. Zadbaj o czytelny i zrozumiały adres URL strony produktu, który zawiera słowa kluczowe.


Responsywność i prędkość ładowania


Upewnij się, że karta produktu jest responsywna, czyli dostosowana do różnych urządzeń, takich jak smartfony, tablety i komputery. Ogranicz ilość zbędnych elementów w karcie produktu, które mogą spowalniać jej ładowanie. Skompresuj obrazki, aby zmniejszyć ich rozmiar bez utraty jakości, co przyspieszy ładowanie strony. Regularnie testuj prędkość ładowania karty produktu i podejmuj działania w celu jej optymalizacji.


Czego warto unikać na karcie produktu?


Optymalizując kartę produktu w sklepie internetowym, istnieją pewne rzeczy, których warto unikać, aby zapewnić pozytywne doświadczenie klientów. Oto najważniejsze zasady.

  • Nie komplikuj karty produktu zbyt wieloma elementami, funkcjami i informacjami. Zachowaj jasność i przejrzystość.

  • Unikaj korzystania z niskiej jakości zdjęć. Klienci chcą widzieć produkt tak dokładnie, jak to możliwe.

  • Nie ukrywaj kosztów dostawy i warunków zwrotów. Klienci oczekują przejrzystości w tym zakresie.

  • Nie przesadź z wielkością przycisku "Dodaj do koszyka" lub "Kup teraz" – ma być widoczny, ale nie nachalny.

  • Unikaj zbyt rozbudowanych i zawiłych opisów. Informacje powinny być kompleksowe, ale zwięzłe.

  • Nie ukrywaj informacji o czasie i koszcie dostawy. Informuj o tym otwarcie, w dobrze widocznym miejscu.

  • Jeśli zbierasz dane osobowe od klientów lub obsługujesz płatności online, pokaż, że dbasz o bezpieczeństwo danych i nie ukrywaj do czego będziesz wykorzystywać zgromadzone dane.

  • Nie ukrywaj danych kontaktowych – ułatw klientom nawiązanie z Tobą rozmowy, czy to telefonicznej czy mailowej.

  • Unikaj błędów w tekście. Mogą wpłynąć na postrzeganie Twojej marki jako nieprofesjonalnej i niewiarygodnej.

  • Nie zaniedbuj karty produktowej i dbaj o to, żeby widoczne informacje były zawsze aktualne.

Unikanie tych błędów i dbanie o optymalizację karty produktu to klucz do zwiększenia konwersji i sukcesu w każdym sklepie internetowym.


Dobre przykłady


Przyjrzyjmy się teraz trzem kartom produktowym wybranych sklepów internetowych. Do analizy wybraliśmy te, które uważamy, że mogą stanowić dla właścicieli e-sklepów cenne źródło inspiracji.


karta-produktu-new-balance

Źródło: eobuwie.pl

karta-produktu-media-ekspert

Źródło: mediaexpert.pl

karta-produktu-dolina-noteci

Źródło: dolina-noteci.pl

Firmy: eobuwie.pl, Media Expert i Dolina Noteci, zastosowały wszystkie zasady, o których wspomnieliśmy wcześniej. Klient ma pełną wiedzę na temat danego produktu oraz warunków zakupu. Ma również możliwość zapoznać się z opiniami innych użytkowników, a wrzucenie produktu do koszyka jest bardzo intuicyjne.

To karty produktów, które warto szczegółowo przeanalizować przed wdrożeniem podobnej we własnym sklepie. Nie należy jednak kopiować cudzych pomysłów, bo może to być źle odebrane – przez wspomniane firmy, jak również samych klientów.


Płatności online dla sklepów internetowych

Wybierz bezpieczne i niezawodne płatności Autopay, a rozwiniesz swój biznes

Zacznij pobierać płatności

Co powinna zawierać atrakcyjna karta produktu?

Atrakcyjna karta produktu powinna zawierać czytelny i przyciągający uwagę opis produktu, wysokiej jakości zdjęcia prezentujące produkt z różnych perspektyw oraz szczegółowe informacje o specyfikacji, dostępności i cenach. Ważne są również opinie klientów oraz ewentualne rekomendacje dotyczące podobnych produktów.

Jak napisać skuteczny opis produktu?

Skuteczny opis produktu powinien być krótki, konkretny i podkreślać główne korzyści wynikające z użycia produktu. Ważne jest, aby dostosować język do grupy docelowej oraz umieścić kluczowe informacje na wierzchu, tak by klient mógł szybko zrozumieć wartość oferowanego przedmiotu.

Jakie informacje o dostawie i zwrotach powinny być podane na karcie produktu?

Na karcie produktu powinny znajdować się informacje o przewidywanym czasie dostawy, kosztach przesyłki oraz warunkach i terminie zwrotu towaru. Dodatkowo warto podać, czy istnieje możliwość darmowej wysyłki lub darmowego zwrotu, a także ewentualne szczegółowe wytyczne dotyczące procesu zwrotu.

Przeczytaj także:

Ecommerce

Jak ułatwić klientom dokonywanie płatności, żeby zwiększyć konwersję?

Dowiedz się, jak intuicyjny interfejs użytkownika, personalizacja oraz różnorodne opcje płatności przyciągają i zatrzymują klientów, poprawiając wyniki sklepów.

29.04.2024 Czytaj więcej

Ecommerce

Proste kroki do optymalizacji cashflow w sklepie online

Zobacz, jak analiza finansowa, zarządzanie zapasami, optymalizacja kosztów i inne strategie przyczyniają się do poprawy płynności finansowej i rozwoju biznesu.

25.04.2024 Czytaj więcej

Ecommerce

Optymalizacja procesu płatności dla zwiększenia konwersji w sklepie internetowym

Dowiedz się, jak uprościć płatności, zaoferować różnorodne metody płatności, zwiększyć bezpieczeństwo i poprawić doświadczenia zakupowe klientów.

25.04.2024 Czytaj więcej